Nachtrit 2007
- Vincent Kroese (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-01-2007 00:06 #51589
door Vincent Kroese (GAST)
Nachtrit 2007 is gemaakt door Vincent Kroese (GAST)
De nachtrit gaat er weer aankomen. Voor mij wordt het mijn eerste club-rit en meteen ook een behoorlijk vermoeiende / uitdagende lijkt me zo. Na het stukje op de website en in VCM lijkt het meeste mij wel duidelijk, op een puntje na: liggen er nog addertjes onder het gras qua verzekeringsperikelen? Het zit natuurlijk toch een soort van competitielement in, kan dat tot problemen lijden bij onverhoopte ongelukken of is daar pas sprake van op het moment dat je het echt over een rally hebt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-01-2007 01:00 #83628
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic Nachtrit 2007
<p>Toen ik in 1976 lid mocht worden van v-44 als Amazon eigenaar, was de Amazon een gewone gebruikswagen en heb ik direct gebruik gemaakt van de gelegenheid om me te verzekeren bij GIO. Via deelname aan diverse clubritjes ben ik pas de afgelopen jaren ook gaan deelnemen aan landelijke old-timer rallies en kwam ik er achter dat de verzekering voor een hobby auto dagelijks gebruik uitsloot, laat staan deelname aan clubritjes. Rondje om de kerk? Meneer gaat zeker racen, neen, van elke dekking uitgesloten!</p><p>Ik ben inmiddels van verzekeraar veranderd en gebruik de Amazon onbekommerd waarvoor die gemaakt is: om te rijden.</p><p>Mijn advies: gewoon inschrijven en deelnemen, mocht je onverhoopt schade rijden, denk er dan aan om het rallyschildje te verwijderen en noem het evenement niet in het proces-verbaal.</p><p>Zulke club activiteiten zijn naar mijn mening juist de sjeu van het geheel.</p>
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
- Vincent Kroese (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-01-2007 09:08 #83627
door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic Nachtrit 2007
@Siang Phoa: een voordeel in mijn geval is dat mijn auto al voor dagelijks gebruikt ingezet wordt, ik heb dan ook geen hobby-polis van onder de 100 euro maar een gewone verzekering met bonus-malus constructie, en als eerste (en enige) auto verzekerd, de verzekering valt (bij Gio) alleen wel nog onder het kopje 'klassiekersverzekering'.
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-01-2007 17:53 #83626
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Nachtrit 2007
<p>als je wil weten of je verzekering dit soort evenementen dekt moet je de polisvoorwaarden uitpluizen; in praktijk sluiten veel verzekeraars dit soort "prestatievergelijkingen " uit, of geven per keer (tegen betaling) toestemming; er zijn enkele verzekeraars die dit wel toestaan mits de absolute snelheid van het evenement niet doorslaggevend is; wil je het zeker weten dan moet je dit domweg vragen bij de verzekeraar; erop gokken dat in geval van schade de verzekeraar denkt dat je gezellig met je eega aan het toeren was om 4 uur 's-nachts op een verlaten industrieterrein.....nee, dat geloof je toch zelf niet; als je fors schade rijdt en om wat voor reden dan ook niet in staat bent om het competitie element te "verbergen' ga je goed nat; kortom: rij niet onverzekerd en regel e.e.a.</p>