toerenteller 164

• Koen Van Rooy (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2007 21:18 #51573 door Koen Van Rooy (GAST)
toerenteller 164 is gemaakt door Koen Van Rooy (GAST)
<p>Hallo</p><p> </p><p>Ik heb pas een volvo 164 van 1970 gekocht.Hij is net terug van de garage waar ze er een 123ignition geplaatst hebben.Echter nu merk ik dat de toerenteller niet meer aangesloten is.Kan iemand mij vertellen waar de twee draadjes van de toerenteller aangesloten moeten worden?</p><p>Alvast bedankt</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• K.W. Stoel
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
17-01-2007 11:44 #83722 door K.W. Stoel
Beantwoord door K.W. Stoel in topic toerenteller 164
<p>Dag Koen,</p><p>Als toerenteller intikt onder dit forum krijg je meerdere artikelen over toerenteller inclusief de aansluiting.</p><p>Gr,</p><p>Klaas</p><p> </p>

• Koen Van Rooy (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2007 21:30 #83721 door Koen Van Rooy (GAST)
Beantwoord door Koen Van Rooy (GAST) in topic toerenteller 164
<p>Hallo Klaas</p><p>Bedankt voor uw reactie. Hier had ik al gezocht,er staat beschreven:&eacute;&eacute;n witte draad aan de -kant van de bobinne,de andere witte draad aan contactslot(wat volgens mij de positieve is).Echter als ik dit doe dan valt de motor stil.Doe ik iets fout,is de toerenteller stuk of heeft het iets met de 123ignition te maken?</p><p>groeten</p>

• K.W. Stoel
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-01-2007 07:37 #83720 door K.W. Stoel
Beantwoord door K.W. Stoel in topic toerenteller 164
<p>Dag Koen,</p><p>tik eens in in het forum: toerenteller en klik / ga naar pag. 1. Doet je motor het beter met de nieuwe ontsteking?</p><p>gr.</p><p>Klaas</p>

• Koen Van Rooy (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2007 21:58 #83719 door Koen Van Rooy (GAST)
Beantwoord door Koen Van Rooy (GAST) in topic toerenteller 164
<p>Hoi Klaas</p><p>Het is gelukt,de toerenteller moet in serie met de zwarte draad die van de ontsteking naar de negatieve kant van de bobinne gaat.De volgorde van de witte draden van de toerenteller speelt blijkbaar ook nog een rol.Met de nieuwe ontsteking draaid de motor naar mijn gevoel een stuk beter dan vroeger,ook stationair draaid hij heel mooi,je zou er uren naar kunnen luisteren.</p><p>Groeten Koen</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD