verzekering welke is de beste
- Niels Rijper (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-01-2007 11:45 #51566
door Niels Rijper (GAST)
verzekering welke is de beste is gemaakt door Niels Rijper (GAST)
<p>hallo volvo fanaten,</p><p>ik vroeg me af of iemand me een tip kon geven over welke maatschappij de beste verzekering levert.</p><p>geen oldtimer want ik wil geen kilometer limiet maar lekker elke dag rijden.</p><p>alvast bedankt ook namens mijn AE-30-90.</p><p>niels</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-01-2007 13:15 #83744
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic verzekering welke is de beste
Ik ben all risk verzekerd bij GIO in Almere.Je kan je Volvo daar zowel met een km beperking of zonder beperking verzekeren. Ze accepteren ook een V44 taxatie (€16,00,en dat scheelt een heleboel €€!) en qua tarieven vind ik ze veel voordeliger als menig andere verzekering. Ook zijn de voorwaarden gunstig, je mag meedoen met sportieve rally's, bij total loss krijg je het wrak terug, bij pech/schade een terug sleep regeling etc. Je kan on line je gegevens invoeren en dan gelijk zien hoeveel je zou gaan betalen. Je kan je ook WA laten verzekeren maar de laatste tijd lees je toch wel regelmatig berichtjes over gestolen Volvo's, het lijkt wel of onze Volco's steeds geliefder worden bij het dievengilde! Een all risk is wel zo prettig voor je gemoeds rust.
www.gio-adviesgroep.nl/index.asp
www.gio-adviesgroep.nl/index.asp
- Vincent Kroese (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-01-2007 14:12 #83743
door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic verzekering welke is de beste
Ik zit ook bij GIO. Ik wilde mijn auto gewoon snel kunnen verzekeren en zocht me het leplazerus naar een verzekeraar die de auto als 1e (en enige) auto en voor onbeperkt aantal kilometers wilde verzekeren, en tegen een gunstig 'klassiekers' tarief.
Wat dat betreft vond ik eigenlijk alleen GIO, maar later ontdekte ik dat er ook wel anderen zijn die dit aanbieden. GIO biedt in ieder geval WA, WA+ en Allrisk aan tegen tarieven die uiteraard hoger liggen dan het oldtimer-hobby-auto-tarief omdat je er nu dagelijks in mag rijden maar nog altijd een stuk goedkoper dan een niet-klassieker-polis. Op zich ook wel terecht, want de gemiddelde klassiekerrijder is nou eenmaal een stuk voorzichtiger op de weg dan de golf-gti chauffeur, lijkt me zo.
Helemaal onbeperkt is het helaas niet, mijn max is 20.000 kilometer, en ik betwijfel of er een verzekeraar is die een klassiekerpolis aanbiedt voor onbeperkt gebruik, maar misschien wel. Overigens weet ik niet hoe 'strak' die 20.000 is, immers controle is zeer lastig aangezien het sjoemelen met kilometertellers van oldtimers wel heel gemakkelijk zou moeten zijn, mensen nog wel eens een complete tellerunit vervangen, etc... Zelf kom ik denk ik net niet aan de 20.000, dus ik hoef mijzelf ook geen gewetensvragen te stellen over het al dan niet stilzetten van de teller haha.
Wat dat betreft vond ik eigenlijk alleen GIO, maar later ontdekte ik dat er ook wel anderen zijn die dit aanbieden. GIO biedt in ieder geval WA, WA+ en Allrisk aan tegen tarieven die uiteraard hoger liggen dan het oldtimer-hobby-auto-tarief omdat je er nu dagelijks in mag rijden maar nog altijd een stuk goedkoper dan een niet-klassieker-polis. Op zich ook wel terecht, want de gemiddelde klassiekerrijder is nou eenmaal een stuk voorzichtiger op de weg dan de golf-gti chauffeur, lijkt me zo.
Helemaal onbeperkt is het helaas niet, mijn max is 20.000 kilometer, en ik betwijfel of er een verzekeraar is die een klassiekerpolis aanbiedt voor onbeperkt gebruik, maar misschien wel. Overigens weet ik niet hoe 'strak' die 20.000 is, immers controle is zeer lastig aangezien het sjoemelen met kilometertellers van oldtimers wel heel gemakkelijk zou moeten zijn, mensen nog wel eens een complete tellerunit vervangen, etc... Zelf kom ik denk ik net niet aan de 20.000, dus ik hoef mijzelf ook geen gewetensvragen te stellen over het al dan niet stilzetten van de teller haha.
- T.A. Sperling
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2007 15:23 #83742
door T.A. Sperling
Beantwoord door T.A. Sperling in topic verzekering welke is de beste
<p>Wij zaten ook bij de GIO, maar zijn overgestapt naar de ANWB. Dit vanwege het feit dat ik 22 ben en rijd in de amazon combi van pa. Bij de GIO kon de combinatie met leeftijd (22) en all-risk verzekerd zijn niet. Bij de ANWB is het wel mogelijk om de auto all-risk te verzekeren met een bestuurder onder de 24 jaar. </p><p> </p>
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-01-2007 15:26 #83741
door Marcel Smelter (GAST)
Amazon Combi '66
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic verzekering welke is de beste
<p>Kijk eens op een vergelijkingssite. Let dan inderdaad wel op de voorwaarden.</p><p>Ik ben bij de ANWB verzekerd. Taxatie niet verplicht. GIO was voor mij duurder. De verplichte taxatie geeft mij geen enkele zekerheid.</p>
Amazon Combi '66
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-01-2007 15:36 #83740
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic verzekering welke is de beste
<p>is al vele malen op dit forum geweest, ga eerst eens via de zoekfunktie kijken</p>
- Niels Rijper (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-01-2007 23:04 #83739
door Niels Rijper (GAST)
Beantwoord door Niels Rijper (GAST) in topic verzekering welke is de beste
<p>sorry pieter, wist niet dat ik lastig was, de rest erg bedankt!</p><p> </p>
- Rob Funcke
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
18-01-2007 08:49 #83738
door Rob Funcke
Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.
Beantwoord door Rob Funcke in topic verzekering welke is de beste
<p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0mm 0mm 0pt"><font face="Times New Roman" size="3">Realiseer je hoe de situatie is als de auto totall loss is verklaard.</font></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0mm 0mm 0pt"><font face="Times New Roman" size="3">Wat is dan de auto waard. Dan lijkt mij een taxatie wel handig. Discussie achteraf met de verzekeraar werkt bij schade meestal anders als op het moment als je de verzekering afsluit.</font></p><span style="FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: "Times New Roman"; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: NL; mso-fareast-language: NL; mso-bidi-language: AR-SA">Heb zelf goede ervaringen met de GIO. Je mag maximaal 20.000 Km per jaar rijden. Een jaarlijkse taxatie is dan verplicht. Maar ben je lid van de V44 vereniging dan zijn de kosten € 16,--. Ben benieuwd of er andere verzekeringen bestaan waarbij 20.000 Km per jaar mogelijk is.</span>
Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-01-2007 12:54 #83737
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic verzekering welke is de beste
ach Niels, lastig ben je niet, ik wil je alleen de tip geven om eerst in de archieven van dit forum te kijken, daar vind je meer informatie dan je ooit op een vraag als antwoord zult krijgen, is dus duidelijk in jouw voordeel; er zijn altijd onderwerpen die regelmatig aan de orde komen en waar al veel danwel niet alles over geschreven is, en aangezien de mensen die dit soort onderwerpen goed beheersen niet altijd zin en tijd hebben om hun verhaal voor de zoveelste keer op te schrijven hebben wij de zoekfunktie op dit forum; als er na het lezen van de archieven nog vragen zijn worden die uiteraard altijd beantwoord