- Berichten: 181
Warme motor en inhouden gas! (Ben?)
- Marijn Hendrikx
- Elite lid
-
Minder
Meer
24-01-2007 16:42 #51543
door Marijn Hendrikx
Warme motor en inhouden gas! (Ben?) is gemaakt door Marijn Hendrikx
<p>Hmm, wat ik dus al min of meer vreesde bij het berichtje van vorige keer (het optrekken met koude motor en ineens even geen vermogen hebben), gebeurde nu dus op de snelweg met een warme motor bij een 110 km p/u.</p><p>Vandaag in een flauwe bocht en gisteren ook in een (andere flauwe bocht). Ik snap niet goed hoe dit kan, want ik had al zeker een half uur gereden. Nu is het wel koud buiten, maar toch.. Ook het niveau van mijn koelvloeistof staat netjes in het midden bij een goed warme motor. </p><p>Zou er misschien sludge in mijn verdamper zitten dat opvriest? Ik heb deze (vanwege de moeilijk te bereiken plug) nog nooit open gemaakt.</p><p>Verder staat alles prima afgesteld en loopt mijn motor als een zonnetje. Ik snap er dus niets van ... Wie weet raadt? Alvast bedankt! Groeten Marijn</p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
24-01-2007 17:40 #83833
door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Warme motor en inhouden gas! (Ben?)
Marijn, misschien even de bedrading nakijken? Bij de LPG installatie hoort een 'Flow control' relais, zou vooral de aarde even nakijken. Anders ook even die van de Afsluitklep op je tank. Als daar ergens iets geen goed contact maakt kan ik me voorstellen dat ie af en toe weg valt. Succes!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
- Berichten: 584
25-01-2007 08:30 #83832
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Warme motor en inhouden gas! (Ben?)
Marijn;
wat voor type euto is het? Injectie of carburateur? Als het een injectie betreft dan kan het vervuiling van de contacten van de gasklep sensor zijn.
wat voor type euto is het? Injectie of carburateur? Als het een injectie betreft dan kan het vervuiling van de contacten van de gasklep sensor zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
-
25-01-2007 09:50 #83831
door
Beantwoord door in topic Warme motor en inhouden gas! (Ben?)
<p>Mijn Combi hield ooit is in toen er te weinig dempingsolie in de carburateur zat. Er gaat overigens ATF in. Wellicht de moeite waard om nog even te controleren.</p><p>Cander</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 464
25-01-2007 11:45 #83830
door Marcel Smelter (GAST)
Amazon Combi '66
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Warme motor en inhouden gas! (Ben?)
<p>Marijn, als de motor inhoudt, stop dan eens even direct en kijk of er geen ijs op de verdamper zelf zit. Als het anti-vries gehalte van de koelvloeistof onvoldoende is kan de verdamper ongemerkt (even) bevriezen.</p><p>Bij mijn combi is het relais wel eens de boosdoener geweest. Een nieuwe bracht uitkomst (gewoon bij een willekeurige lpg specialist). Inderdaad alle stekkers en aansluitingen goed controleren/reinigen.</p><p>Heb jij een klemmetje om je bobinekabel of is deze al rong gewikkeld om de bobinekabel. Vroeger moest ik in de werkplaats al deze klemmetjes verwijderen en de draad wikkelen. Het relais reageerde te slecht op het 'klemmetje'. Het kan ook zijn dat jij een aparte aansluiting op de bobine zelf hebt, dit is afhankelijk van het lpg systeem. Dan heb je geen klemmetje/wikkeling.</p><p> </p><p>succes, marcel</p>
Amazon Combi '66
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marijn Hendrikx
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 181
25-01-2007 17:55 #83829
door Marijn Hendrikx
Beantwoord door Marijn Hendrikx in topic Warme motor en inhouden gas! (Ben?)
<p>Allereerst, dank je wel voor de reacties. Ik had na de eerste keer (tijdens dat optrekken voor het stoplicht) al de koelvloeistof bijgevuld, zodat ik dat uit kom sluiten. Ik heb gisteren eens gekeken, maar kon dit niet op de erg drukke snelweg doen.. Toen ik thuis was (een stukje verder, want het gebeurde vlak voor het verlaten van de snelweg) was de verdamper gewoon goed warm en alle slangen met koelvloeistof ook..</p><p>Ik ga dit weekend eens het hele elektrische circuit na. Ik heb wel laatst mijn accu even los gehad, bedacht ik me. Voor het terugplaatsen heb ik toen de massaaansluiting (op de bodemplaat waar de accu opstaat) even goed afgedaan en voorzien van een laagje vaseline van Valma (spuitbus). Dat doe ik ook altijd met de accupolen, zodat er geen corrosie aan komt. Ik zal die eerst schoonmaken en inspuiten met contactspray. </p><p>De klemmetjes vind ik wat lastiger. Ik ga ervan uit dat je de klemmetjes bedoelt waarmee de bekabeling vast zit aan het schutbord. Daar zitten alle kabels achter (die overigens niet loslopen, maar in een mantel zitten). </p><p>Ook hoop ik nog eens die plug open te kunnen draaien aan mijn verdamper, wat volgens mij is die nog nooit geleegd...</p><p>Overigens ik heb vandaag ook nog getankt en heb nog een ruime 25 km gereden (ook een stuk snelweg) en niets gevoeld... Het lijkt me sterk dat het daaraan kan liggen, maar toch...</p><p>Eventuele ideeën/ suggusties blijven uiteraard welkom! Met vriendelijke groet, Marijn Hendrikx</p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





