motor & chassinr ? waar vind ik goede registratie?

• Niels Rijper (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2007 14:35 #51533 door Niels Rijper (GAST)
motor & chassinr ? waar vind ik goede registratie? is gemaakt door Niels Rijper (GAST)
<p>hallo volvo mannen,</p><p>ik heb een klein probleempje, misschien is het hier zo opgelost maar ik kom er niet goed uit.</p><p>ik heb bij mijn ama de orginele bon en het garantie bewijs. ik was een beetje aan het pluizen en nu staat er op het garantie bewijs dat mijn motor nr 321223 is en mijn chassinr 191574.</p><p>als ik dit vergelijk met verschillende database gegevens op volvo site klopt er steeds iets niet, of het productie jaar of iets anders maar vooral het motor nr niet.</p><p>ik vind overal motornr die beginnen met 49..... en dus niet met 32....</p><p>heeft iemand een goede tip om er achter te komen hoe het precies in elkaar steekt </p><p>Voor de kenners die een eigen database hebben, hier alle gegevens:</p><p>reg nr: f80103 (?)</p><p>forutv. eg nr: R71743 (?)</p><p>volvo 13134 VF/1966</p><p>modellkod: 820170 (?)</p><p>chassinr:191574</p><p>motornr: 321223 (?????????) </p><p>wie weet wat alle vraag tekens betekenen?</p><p>alvast bedankt</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willy De Baere
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-01-2007 22:26 #83890 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic motor & chassinr ? waar vind ik goede registratie?
<p>niels,</p><p>
voor de motor heb je in feite 2 nrs: 1) het part nr vd motor
(dat inderdaad meestal of steeds begint met 49), en 2) het zgn "serial
number", dat waarsch het volgnr vd productie vd motor is. Wat op je
(zweedse?) orginele bon en garantie bewijs genoteerd staat moet
corresponderen met wat op verschillende plaatsen in het
motorcompartiment te vinden is, zie hiervoor bvb. </p><p>
www.vlvworld.com/indexframe.html?VIN/plates6174.htm </p><p>
maar ik neem aan dat deze site jou reeds bekend is? </p><p> </p><p>Wat op de "inschrijvingspapieren" genoteerd is (dus hier poging tot uitleg vd andere ?) is mogelijks verschillend in Zweden en in andere landen, kan te maken hebben met verschillende administratie?
</p>

• Rudolf Kleyn
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-01-2007 23:22 #83889 door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic motor & chassinr ? waar vind ik goede registratie?
<p>Overzicht chassis- en motornummers is op verschillende plekken te vinden:</p><p>In de onderdelenboeken (via VOD te koop) en op CD-rom.</p><p>Op website Scandcar ( www.scandcar.nl )</p><p>In het V44 introductieboek nieuwe leden</p><p>In verschillende handboeken, zoals: Graham Robson, Volvo Cars of Bj&ouml;rn-Eric Lindh: Volvo Cars from the twenties to the eighties, of het boek van Dieter G&uuml;nther en Walter Wolf: Volvo, die 120-modelle.</p><p>Motornummer bestaat inderdaad uit type-aanduiding (b18A, Amazon: 4968), gevolgd door een serienummer (productienummer).</p><p>Chassisnummer geldt het zelfde voor: typenummer, gevolgd door serieletter, gevolgd door serienummer: bijvoorbeeld 13194M 2619722.</p><p>Uit de eerste 5 cijfers is , model uitvoering (2-4d, GT), motor, versnellingsbak (3-4 of 4OD), r-l gestuurd en plaats van productie te halen.</p><p>de aanduiding reg.nr, forutv. eg nr en modellkod. lijken te slaan op registratiecodes van de Zweedse overheid (kenteken, eigenaar, modelcode). De andere aanduidingen lijken me voor zich te spreken.</p><p>Overigens komt het bij 40 en meer jaar oude auto's nogal eens voor dat motortype en nummer niet meer corresponderen met het origineel, als gevolg van het plaatsen van ruilmotoren. Sterker: de kans is zelfs vrij klein dat de eerste motor, al dan niet gereviseerd nog in je auto ligt. Motornummer wordt in Nederland ook niet op kenteken geregistreerd.</p><p>Wat bedoel je overigens met Volvodatabases waar deze gegevens staan geregistreerd?</p><p> </p><p> </p><p> </p>

• Niels Rijper (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-01-2007 10:49 #83888 door Niels Rijper (GAST)
Beantwoord door Niels Rijper (GAST) in topic motor & chassinr ? waar vind ik goede registratie?
<p>thanx willy, nee die site kende ik nog niet (raar trouwens) maar erg goede tip, heb er veel aan.</p><p>wat betreft rudolf, gewoon een aantal sites waar informatie staat over deze nummers oa volvo-classics.com, maar daar kwam ik niet veel verder.</p><p>bedankt</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD