Orginele kleur behouden / waarde van auto.
- Ate de Greef (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
14-02-2007 17:46 #51487
door Ate de Greef (GAST)
Orginele kleur behouden / waarde van auto. is gemaakt door Ate de Greef (GAST)
Hoi,
In juni ga ik mijn amazon van onder tot boven en van binnen en buiten restaureren. Ik heb een goede rijdende basis maar ik vind de kleur niet echt mooi. Ik hou m wel in orginele staat, dus geen gekke toeters en bellen. Maar als ik nu een andere kleur neem dan op het type plaatje, gaat dan de waarde van de Volvo hard achteruit?
Ate de Greef
In juni ga ik mijn amazon van onder tot boven en van binnen en buiten restaureren. Ik heb een goede rijdende basis maar ik vind de kleur niet echt mooi. Ik hou m wel in orginele staat, dus geen gekke toeters en bellen. Maar als ik nu een andere kleur neem dan op het type plaatje, gaat dan de waarde van de Volvo hard achteruit?
Ate de Greef
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-02-2007 19:05 #84124
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Orginele kleur behouden / waarde van auto.
<p>ach, zolang je er geen vlammende hotrod kleuren op spuit zal het wel meevallen; bij top-restauraties op absoluut concoursniveau zou het misschien wel wat kunnen uitmaken, maar de waarde wordt vnl bepaald door de uitstraling, strakheid, kompleetheid en algehele conditie;</p><p>maar bekijk het ook eens van de andere kant: je gaat toch niet een tijd in een auto rijden met een kleur die je niet mooi vindt omdat hij heel misschien ooit eens een paar honderd euro minder zou kunnen opbrengen?</p><p>toen ik mijn Amazon kocht heb ik er fors voor moeten betalen, maar het was ook een sterke, strakke, mooie auto, rallyklaar etc.; als de kleur anders was geweest dan het typeplaatje had ik hem echt niet laten staan en er zeer waarschijnlijk dezelfde prijs voor betaald; maar mensen willen zich graag onderscheiden van anderen en wellicht vind de toekomstige koper die afwijkende kleur wel erg mooi; kortom, het kan ook prijsverhogend werken!</p>
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-02-2007 20:00 #84123
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Orginele kleur behouden / waarde van auto.
Ik heb mijn ES afgelopen november laten taxeren door de V44 club. Toen ik hem kocht in '99 was hij al overgespoten in (sneeuw)wit, origineel was het kleur 111 metallic blauw. Ik heb toen aan de taxateur gevraagd hoeveel een niet originele kleur minder waard was. Volgens hem leverde een originele kleur een €500 hogere taxatiewaarde op, daar betaal je geen goede spuitbeurt van! Het scheelt vaak van merk tot merk of er veel waarde aan een originele kleur word toegekend. Bij onze Volvo's maakt het niet echt veel uit. Meer van belang is, zoals Pieter al opmerkde de staat van de lak en afwerking. (Hoewel als je hem in appelgroen/strak roze zou spuiten dan weet ik het zo net nog niet
- Ate de Greef (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
15-02-2007 17:26 #84122
door Ate de Greef (GAST)
Beantwoord door Ate de Greef (GAST) in topic Orginele kleur behouden / waarde van auto.
Ok, dat lijkt me inderdaad logisch. Ik zat meer aan een donker blauw of rood metallic te denken. En gelukkig hoef ik me niet druk te maken over de kosten van het spuiten, ik ben zelf autospuiter van beroep en ik kan m dus ook gewoon op m'n werk in de cabine spuiten.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-02-2007 22:22 #84121
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic Orginele kleur behouden / waarde van auto.
doorgaans mag je me aanspreken over originaliteit, maar dat neemt niet weg, dat ik de kleur combinatie "candyapple over gold " heel erg mooi vind. Het bordeaux rood metallic van Peugeot komt daar aardig bij in de buurt. Maar goed: het is jouw auto.
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.