speakers
- Niels Rijper (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-02-2007 15:30 #51481
door Niels Rijper (GAST)
speakers is gemaakt door Niels Rijper (GAST)
<p>hey volvo maten,</p><p>wie van jullie heeft goede tip/evaringen met/voor het plaatsen van speakers in een amazon zonder het hele interieur te mollen? en ik wil eig. het klassieke karakter niet verspesten met van die moderne gadgets maar wel dik geluid</p><p>het liefst zou ik ze uit het zicht monteren maar dan heb ik waarschijnlijk slecht geluid.</p><p>dus als iemand de oplossing heeft hoor ik het graag.</p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11236-dummy
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
17-02-2007 16:20 #84174
door 11236-dummy
Beantwoord door 11236-dummy in topic speakers
Zoek even op "speakers", want er is hier al het een en ander over geschreven op het forum. Succes!
- Vincent Kroese (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-02-2007 23:38 #84173
door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic speakers
Hey Niels,
Ik ben zelf geen audiofiel maar toch wat tips:
De plaats voorin in de auto waar je oorspronkelijke boxje past (achter handschoenenvakje), mono, is ronduit slecht, evenals een in het luchtledige hangende box aan de andere kant onder je dashboard. Probleem is nu eenmaal dat je een klankkast nodig hebt voor een redelijk geluid. Dit gecomineerd met de enorme hoeveelheid lawaai die de Amazon voortbrengt, zeker bij 4000 toeren, heb ik er zelf voor gekozen om maar gewoon helemaal geen boxen voorin te gooien. Een andere oplossing is het interieur wel slopen en boxen in de deur plaatsen, daar kun je redelijk goed geluid mee realiseren. Maar dat is wel zonde natuurlijk.
Achterin is het makkelijker om mooie boxen te plaatsen, namelijk door ofwel gaten te zagen in het metaal onder je hoedenplank en daar gewoon echt goede 16x9 of andere boxen te plaatsen. In de hoedenplank zie je dan natuurlijk nog wel de boxen, maargoed. Zelf had ik geen zin in zagen, en mijn hoedenplank was toch al uit elkaar aan het vallen. Dus heb ik een schuin opstaande hoedenplank van MDF gemaakt (8mm), waar goede boxen in hangen. Hierdoor heb je nog een behoorlijke klankkast en hoef je niet te zagen. Een mooi stuk zwart skai eroverheen gespannen en het ziet er erg chique uit. Maar niet origineel, wederom. Dit geeft zonder versterker ruim voldoende geluid om gewoon heerlijk cd's en radio te kunnen luisteren, ook bij 140 op de snelweg. Voordeel is dat zonder moeite de hoedenplank zo weer verwisseld kan worden voor de originele versie, mocht ik dat willen.
Verder moet je niet vergeten dat een auto, zowel oldtimer als modern, altijd een belabberde akoestiek zal houden, hoe heftig je installatie ook is. Een kleine metalen bak met overal hoeken, resonantie, etc. is nu eenmaal niet ideaal.
Ik ben zelf geen audiofiel maar toch wat tips:
De plaats voorin in de auto waar je oorspronkelijke boxje past (achter handschoenenvakje), mono, is ronduit slecht, evenals een in het luchtledige hangende box aan de andere kant onder je dashboard. Probleem is nu eenmaal dat je een klankkast nodig hebt voor een redelijk geluid. Dit gecomineerd met de enorme hoeveelheid lawaai die de Amazon voortbrengt, zeker bij 4000 toeren, heb ik er zelf voor gekozen om maar gewoon helemaal geen boxen voorin te gooien. Een andere oplossing is het interieur wel slopen en boxen in de deur plaatsen, daar kun je redelijk goed geluid mee realiseren. Maar dat is wel zonde natuurlijk.
Achterin is het makkelijker om mooie boxen te plaatsen, namelijk door ofwel gaten te zagen in het metaal onder je hoedenplank en daar gewoon echt goede 16x9 of andere boxen te plaatsen. In de hoedenplank zie je dan natuurlijk nog wel de boxen, maargoed. Zelf had ik geen zin in zagen, en mijn hoedenplank was toch al uit elkaar aan het vallen. Dus heb ik een schuin opstaande hoedenplank van MDF gemaakt (8mm), waar goede boxen in hangen. Hierdoor heb je nog een behoorlijke klankkast en hoef je niet te zagen. Een mooi stuk zwart skai eroverheen gespannen en het ziet er erg chique uit. Maar niet origineel, wederom. Dit geeft zonder versterker ruim voldoende geluid om gewoon heerlijk cd's en radio te kunnen luisteren, ook bij 140 op de snelweg. Voordeel is dat zonder moeite de hoedenplank zo weer verwisseld kan worden voor de originele versie, mocht ik dat willen.
Verder moet je niet vergeten dat een auto, zowel oldtimer als modern, altijd een belabberde akoestiek zal houden, hoe heftig je installatie ook is. Een kleine metalen bak met overal hoeken, resonantie, etc. is nu eenmaal niet ideaal.
- Niels Rijper (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-02-2007 10:50 #84172
door Niels Rijper (GAST)
Beantwoord door Niels Rijper (GAST) in topic speakers
<p>hey vinvcent,</p><p>ja, daar dacht ik ook aan en begin te geloven dat dat idd de beste oplossing is, ga maar een knutselen.</p><p>bedankt</p>
- Thomas Groeneveld (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-02-2007 19:54 #84171
door Thomas Groeneveld (GAST)
Beantwoord door Thomas Groeneveld (GAST) in topic speakers
<p>Ik had zelf altijd losse speakers onder de voorstoelen liggen, van die dingen die je normaal op je hoedenplank kan monteren, van de rommelmarkt.</p><p>Mooiere oplossing: als je de deurpanelen eraf haalt, kan je met clipjes het elastiek vakje eraf halen. Dat vervang je door een gewoon stukje plaat waar je de box in monteert. Hoe dat gaat werken met klank en meetrillen van de deurpanelen weet ik niet....</p>