Wolf
- Willy De Baere
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-02-2007 10:00 #84200
door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Wolf
<p>voor betekenis van productieplaatje, zie bvb:</p><p> </p><p>
www.vlvworld.com/indexframe.html?VIN/plates6174.htm
</p><p> </p><p>indien 3 op plaats nr 3, dan kan dit een B18B of B20B zijn (althans volgens
gegevens op die site).</p><p> </p><p>Op de motor staat echter het nr 4968, en dat is steeds voor B18; voor B20
die oorspronkelijk in AM geplaatst is moet dit echter het nr 4969 zijn, zie
onderdeelboeken (dus niet op CDRom, want daar staat niet alles in!). Een
B20 die in 140 serie zit heeft nog ander nr.</p><p> </p><p>Het gaat dus, voortgaand op de cijfers, inderdaad om een B18B en NIET een
B20B.
</p>
gegevens op die site).</p><p> </p><p>Op de motor staat echter het nr 4968, en dat is steeds voor B18; voor B20
die oorspronkelijk in AM geplaatst is moet dit echter het nr 4969 zijn, zie
onderdeelboeken (dus niet op CDRom, want daar staat niet alles in!). Een
B20 die in 140 serie zit heeft nog ander nr.</p><p> </p><p>Het gaat dus, voortgaand op de cijfers, inderdaad om een B18B en NIET een
B20B.
</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-02-2007 10:34 #84199
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Wolf
Ik heb het "verhaal" achter deze combi gevonden. Eerst had ik ook zo mijn twijfels over de echtheid van die 80mls, maar dit verhaal maakt het wel geloofwaardiger.
blog.hemmings.com/index.php/2007/02/20/t...t-122s-in-the-world/
blog.hemmings.com/index.php/2007/02/20/t...t-122s-in-the-world/
21-02-2007 11:28 #84198
door Dries Bakkenes
Beantwoord door Dries Bakkenes in topic Wolf
<p>Hmmm...... Ja, lijkt een aannemelijk verhaal, maar ik heb nog wel mijn twijfels.......</p><p>Neemt natuurlijk niet weg dat het een hele mooie combi is die ik best zou willen hebben, alleen is dan 26000 $ wel een hoop geld voor een auto die misschien niet zo uniek is als dat er gezegd wordt.</p><p>Ik blijf ook twijfelen aan het dashboard met het lampje voor de handrem. Ik ben eigenlijk zeker dat dit ook niet in Amerika al in 67 geleverd werd.</p><p>Ben wel benieuwd naar wat die rode 1800 gaat opbrengen........</p>
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-02-2007 13:02 #84197
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Wolf
Op de 1800list is er een hele discussie geweest over alle details die niet zouden kloppen. Ik weet wel dat Volvo in die tijd auto's assembleerden met onderdelen die nog ergens in het schap lagen van het voorgaande bouwjaar. Een vorm van Zweedse zuinigheid zal ik maar zeggen. Het wil nogweleens een ratjetoe zijn wat betreft oud/nieuw bouwjaar aangaat. Ook zijn veel assecoires achteraf door dealers geinstalleerd zodat die wat extra aan de aflevering konden verdienen.Spiegels werden bijv door de dealers gemonteerd, er is geen echte standaard buitenspiegel. Wat me ook opviel is dat er geen ruitenwissers zijn gemonteerd en dat het blok behoorlijk vuil overkomt voor 80mls, maar dat kan ook komen omdat ze de boel met flink wat olie hebben willen conserveren.
In de toekomst Ebay maar in de gaten houden of deze nwe eigenaar nog meer lekkers ter veiling aanbied, die rode 1800 ben ik ook erg benieuwd naar. Een paar maanden terug is een ES met hele lage mls stand voor $38000 weggegaan op Ebay!
Hier de link van de 1800list, het beste Volvo forum wat er is wat betreft tech.info, die gasten weten echt alles! (wel eerst gratis lid worden.)
autos.groups.yahoo.com/group/1800list/
In de toekomst Ebay maar in de gaten houden of deze nwe eigenaar nog meer lekkers ter veiling aanbied, die rode 1800 ben ik ook erg benieuwd naar. Een paar maanden terug is een ES met hele lage mls stand voor $38000 weggegaan op Ebay!
Hier de link van de 1800list, het beste Volvo forum wat er is wat betreft tech.info, die gasten weten echt alles! (wel eerst gratis lid worden.)
autos.groups.yahoo.com/group/1800list/
21-02-2007 13:50 #84196
door Dries Bakkenes
Beantwoord door Dries Bakkenes in topic Wolf
<p>Zit in mijn pauze nog even de foto's te bestuderen en kom tot de conclusie dat het een mooie combi is, maar echt geen originele 80 miles wagen........</p><p>Kijk eens naar de carburateurs. de rembekrachtiger, de kop t.o.v. het onderblok, de instap achter bij de laadruimte aan de linkerzijde, roest onderaan de kachel aan de binnenzijde, roest onder chrome sierlijst dashboard, chrome om de bedieningsknoppen enz enz.</p><p>Volgens mij een mooi gerestaureerd exemplaar, wellicht vochtig opgeslagen geweest gezien de staat van het chrome aan de binnenkant van de auto.</p><p>Maar goed, waar hebben we het nou eigenlijk over? Een auto die voor 26000$ verkocht in de USA en die gewoon mooi is.</p><p>I rest my case....</p>
- Bezoeker
-
21-02-2007 19:28 #84195
door
Beantwoord door in topic Wolf
Wat die wolf in schaapskleren betreft: prachtig filmpje! En wat die tegenliggers betreft: hadden we er in ons land maar zo weinig!
Iets anders, maar ook niet echt langzaam: een wolf in wolfskleren (PV444 B21T):
Iets anders, maar ook niet echt langzaam: een wolf in wolfskleren (PV444 B21T):
- 11236-dummy
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
21-02-2007 19:36 #84194
door 11236-dummy
Beantwoord door 11236-dummy in topic Wolf
<p>Als we dan toch filmpjes aan het plakken zijn:</p><p> </p><p><a height="350" href="http://<object width="><param name="movie" value="
www.youtube.com/v/SSZLSfBDyhs
" />
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-02-2007 19:41 #84193
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Wolf
Dat handremlampje kan wel kloppen.maar het hoort er mi anders uit te zien dan dit.Een 67 usa amazon had een voor en achter gescheiden remsysteem.De hoofdremcilinder is daar mee in overeenstemming.Deze wagens hadden ook een lampje voor remvloeistof en handrem alleen zat er dan een chroom randje om.Ik heb ook zo'n 67 er sedan.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-02-2007 20:08 #84192
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Wolf
vervolg :op blz 51 groep 3 van het b18 onderdelenboek staat ook dit lampjeen op blz31 groep 5 staat het usa systeem dat ik bedoel Hier zie je de zender van het lampje onder nummertje 39.de remlichtschakelaar zit bij dit systeem ook achter het pedaal.zie ook schakelaar bij handrem groep 5 blz 45.