Zwart spul om gaten op te vullen

• 11236-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
03-03-2007 10:06 #51439 door 11236-dummy
Zwart spul om gaten op te vullen is gemaakt door 11236-dummy
Bij mijn Amazon zijn bepaalde gaten in het schutbord opgevuld met een soort zwarte, flexibele kit. Zo zijn bijvoorbeeld de kieren waar de chokekabel door het schutbord gaat hiermee afgedicht. Weet iemand wat voor spul dit is? Het is dus zwart, erg kneedbaar en het plakt een beetje. Lijkt me geen gewone zwarte siliconenkit... of wel?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2007 10:47 #84395 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Zwart spul om gaten op te vullen
Op je beschrijving afgaand lijkt het mij carrosseriekit. Wordt gebruikt om naden tussen plaatwerk optevullen tegen indringen van water en vuil en behoort kneedbaar/flexibel te blijven. En je kan het dus als alternatief gebruiken voor slecht passende doorvoerrubbers. Je hebt het ook in het grijs. Verkrijgbaar bij Brezan, Hallfords etc.

• Karel De Groot (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2007 12:11 #84394 door Karel De Groot (GAST)
Beantwoord door Karel De Groot (GAST) in topic Zwart spul om gaten op te vullen
<p>Wat Peter beschrijft wordt ook wel <em>lasnadenkit</em> genoemd. Een andere mogelijkheid, weet jij veel wat de vorige eigenaar heeft uitgespookt, is ruitenkit. Ook zwart en blijvend flexibel. Heb ik ook wel eens met succes gebruikt op een plek waar een doorvoerrubber van het waterafvoerend slangetje van mijn schuifdak niet goed wou afdichten.</p>

• 11236-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
03-03-2007 15:08 #84393 door 11236-dummy
Beantwoord door 11236-dummy in topic Zwart spul om gaten op te vullen
<p>Bedankt voor de reacties. Ik kom zojuist bij de Gamma vandaan en heb daar Bison Mastic Silicone kit gekocht, speciaal voor de auto en 100% waterproof. Op de tube staat: Ideaal voor het afdichten van koplampen, autoruiten, luikgaten, patrijspoorten en bootlichten en voor het coaten van rubberprofielen van caravan, auto of boot. Goede hechting op niet-poreuze oppervlakken, zoals glas, aluminium, gelakt metaal en hout, rubber en diverse kunststoffen. Blijven elastisch, UV- en temperatuurbestendig (-50C tot +180C).</p><p> </p><p>Kosten: 6,99 euri voor een tube.</p>

• Bernard Piek
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-03-2007 15:24 #84392 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Zwart spul om gaten op te vullen
Siliconenkit is niet hetzelfde want dit droogt op. Blijft wel elastisch. Het plakt dingen ook vast aanelkaar, en je kunt het niet overschilderen. Wat je bedoelt is inderdaad carosseriekit, wat in staven wordt verkocht en niet opdroogt. Je kunt het later weer makkelijk verwijderen. Het is niet, zoals Karel de Groot schreef, hetzelfde als lasnadenkit. Dit zit in een blik en wordt met een speciale kwast opgebracht.

• 11236-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
03-03-2007 16:56 #84391 door 11236-dummy
Beantwoord door 11236-dummy in topic Zwart spul om gaten op te vullen
Oh woops... ;-) Nou ja, volgende week dan maar ff naar de Brezan...

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD