Nu zelfs de eerste 700-Volvo belastingvrij is geworden...
- Arthur Vaanhold
- Senior lid
-
Minder
Meer
06-03-2007 20:25 #51428
door Arthur Vaanhold
..., wordt het ook weer eens tijd om na te denken over de toegelaten V-44 typen.
Gisteren, 5 maart, is de eerste 7-serie 25 jaar oud geworden, (vanzelfsprekend) een 760.
Het is natuurlijk een kwestie van tijd voor de 240-serie binnen de V-44 Vereniging wordt toegelaten, en bovengenoemde gebeurtenis is naar mijn mening een mooie gelegenheid om dat dan ook maar eens te doen.
In de tijd gezien klopt het ook helemaal: de 140 is uit 1966 en de 240 werd 8 jaar later, in 1974 geintroduceerd. Als ik me goed herinner, is het ook rond de 8 jaar geleden dat de 140 bij onze vereniging werd toegelaten, dus dat maakt het plaatje mooi kloppend en is het nu tijd voor de 240.
Hoe eerder, hoe beter: zo binden we vroegtijdig alvast veel 240-bezitters en de onderdelen zijn nu nog betaalbaar.
En zeg nou zelf: het is toch minstens zo leuk om op bijv. de <span lang="NL" style="font-size: 10pt; font-family: Arial;">Vår Färd</span> met een bonte verscheidenheid aan Volvo's rond te rijden als met 30 'identieke' P1800's in de Ardennen.
Agendapunt voor de ALV!
Arthur Vaanhold
Nu zelfs de eerste 700-Volvo belastingvrij is geworden... is gemaakt door Arthur Vaanhold
..., wordt het ook weer eens tijd om na te denken over de toegelaten V-44 typen.
Gisteren, 5 maart, is de eerste 7-serie 25 jaar oud geworden, (vanzelfsprekend) een 760.
Het is natuurlijk een kwestie van tijd voor de 240-serie binnen de V-44 Vereniging wordt toegelaten, en bovengenoemde gebeurtenis is naar mijn mening een mooie gelegenheid om dat dan ook maar eens te doen.
In de tijd gezien klopt het ook helemaal: de 140 is uit 1966 en de 240 werd 8 jaar later, in 1974 geintroduceerd. Als ik me goed herinner, is het ook rond de 8 jaar geleden dat de 140 bij onze vereniging werd toegelaten, dus dat maakt het plaatje mooi kloppend en is het nu tijd voor de 240.
Hoe eerder, hoe beter: zo binden we vroegtijdig alvast veel 240-bezitters en de onderdelen zijn nu nog betaalbaar.
En zeg nou zelf: het is toch minstens zo leuk om op bijv. de <span lang="NL" style="font-size: 10pt; font-family: Arial;">Vår Färd</span> met een bonte verscheidenheid aan Volvo's rond te rijden als met 30 'identieke' P1800's in de Ardennen.
Agendapunt voor de ALV!
Arthur Vaanhold
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-03-2007 22:33 #84487
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic Nu zelfs de eerste 700-Volvo belastingvrij is geworden...
Mijn steun heeft dit idee, ik zal vóór stemmen net zoals ik dat gedaan heb toen wijlen Edu Louwerens een soortgelijk voorstel bracht in 1985.
- 11236-dummy
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
07-03-2007 09:49 #84486
door 11236-dummy
Beantwoord door 11236-dummy in topic Nu zelfs de eerste 700-Volvo belastingvrij is geworden...
Prima plan! Hoe meer (Volvo)zielen, hoe meer vreugd!
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-03-2007 12:06 #84485
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Nu zelfs de eerste 700-Volvo belastingvrij is geworden...
Lijkt me erg leuk, goed idee.
- Harry Doeven
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2007 23:17 #84484
door Harry Doeven
Beantwoord door Harry Doeven in topic Nu zelfs de eerste 700-Volvo belastingvrij is geworden...
Ook ik steun van harte dit idee ,ik hoop dat het bestuur alert reageerd.
- Jaap Gerkes
- Junior lid
-
Minder
Meer
14-03-2007 21:04 #84483
door Jaap Gerkes
Beantwoord door Jaap Gerkes in topic Nu zelfs de eerste 700-Volvo belastingvrij is geworden...
Helemaal mee eens. Ik denk dat een vereniging als de onze onder andere als doel dient te hebben hebben "in stand houden van het mobiele (volvo) erfgoed", en de 240 hoort daar bij. En wat mij betreft hoeven we ook geen 8 jaar te wachten om de 740/760 (en niet te vergeten 780) toe te laten. Wat vinden we van 300's en bv de 480?
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-03-2007 13:03 #84482
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Nu zelfs de eerste 700-Volvo belastingvrij is geworden...
Persoonlijk vind ik dat de V44 staat voor de motoren t/m de B30. Dus ook de 1e serie 240's. De vereniging wordt anders in mijn ogen wel heel erg groot en onoverzichtelijk. De latere modellen vind ik in ieder geval niet klassiek genoeg, te veel electronica en kunstof toegepast. Daar heb ik niets mee. Voor de latere modellen zou je eventueel een zuster vereniging kunnen oprichten, apart van de V44.
- Ruud Reniers
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
15-03-2007 20:21 #84481
door Ruud Reniers
Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!
Beantwoord door Ruud Reniers in topic Nu zelfs de eerste 700-Volvo belastingvrij is geworden...
is het jammer dat ie niet van mij is...
Tjah... het wordt wel heel erg vaak met de hand omhoog om te groeten ... maarre een 940 naast een Amazon uit '63 en 145 uit '72 .... rijdt toch wel erg comfortabel.
Mijn eerste amazon was net 18 jaar oud toen ik 'm kocht en mijn 940 is al bijna net zo oud. Op een var fart kom je alle type's inmiddels al tegen. Hoewel ik een 850 en v70 discutabel vindt.
Achterwielaandrijving kan dan een mooi criterium zijn.
groet Ruud
Tjah... het wordt wel heel erg vaak met de hand omhoog om te groeten ... maarre een 940 naast een Amazon uit '63 en 145 uit '72 .... rijdt toch wel erg comfortabel.
Mijn eerste amazon was net 18 jaar oud toen ik 'm kocht en mijn 940 is al bijna net zo oud. Op een var fart kom je alle type's inmiddels al tegen. Hoewel ik een 850 en v70 discutabel vindt.
Achterwielaandrijving kan dan een mooi criterium zijn.
groet Ruud
Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!
- Jasper van t Wout (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-03-2007 21:54 #84480
door Jasper van t Wout (GAST)
Beantwoord door Jasper van t Wout (GAST) in topic Nu zelfs de eerste 700-Volvo belastingvrij is geworden...
<p>
www.volvo700vereniging.nl/
</p><p> </p><p>Die club bestaat al.</p><p>Heb ik ten tijde dat ik 740 GLE reed (zeer comfy rijden....) veel plezier van gehad.</p><p>Kan men niet met al deze clubs het conglomeraat "IKROL-clubben" met wederzijdse kennisuitwisseling vormen?</p><p> </p><p>groet,</p><p> </p><p>Jasper</p>
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-03-2007 22:59 #84479
door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Nu zelfs de eerste 700-Volvo belastingvrij is geworden...
<p>De idee die Edu Louwerens had was om te komen tot een federatie van Volvoclubs, teneinde binnen verenigingsland (Fehac) en naar de importeur en dealers een groter volume te hebben voor de gezamenlijke belangen behartiging.</p><p>Maar ja, typisch hollands is de Katterugclub opgericht toen de ALV de toelating van de Amazon en de 1800 serie had goedgekeurd.</p><p> </p><p>Siang,</p><p>lid van V44, Volvoclub eV, SCCB, V700 en Mini Seven Club Nederland</p>