Lassen met alleen CO2
- Lars Rengersen
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-03-2007 08:09 #51378
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Lassen met alleen CO2 is gemaakt door Lars Rengersen
<p>Normaalgesproken zou je moeten lassen met een mengsel van CO2 en Argon.</p><p> </p><p>Kun je echter ook lassen met 100% CO2?</p><p> </p><p>Of levert dat geen goede las of veel lasspetters op?</p>
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bernard Piek
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-03-2007 12:15 #84703
door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Lassen met alleen CO2
Wordt wel gedaan in de scheepsbouw en constructie. Geeft een diepere inbranding en een wat minder lasuiterlijk. Niet echt geschikt voor dunne plaat.
- Jasper van t Wout (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-03-2007 20:06 #84702
door Jasper van t Wout (GAST)
Beantwoord door Jasper van t Wout (GAST) in topic Lassen met alleen CO2
<p>Ook al eens geprobeerd, lukt echt niet bij dunner dan een millimeter</p><p> </p><p>groet,</p><p> </p><p>Jasper</p>
25-03-2007 11:19 #84701
door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Lassen met alleen CO2
Bedankt, dan ga ik toch maar voor een echte CO2 en Argon vulling in plaats van een gratis CO2 vulling.
- Geert Keizer (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-03-2007 12:19 #84700
door Geert Keizer (GAST)
Beantwoord door Geert Keizer (GAST) in topic Lassen met alleen CO2
Ik las op dit moment wel met 100% CO2, en ben erg tevreden over het resultaat, maar heb dan ook geen ervaring met het lassen met mengas.
Als dat inderdaad beter is voor dun plaatwerk dan ga ik dat ook maar eens proberen.
Als dat inderdaad beter is voor dun plaatwerk dan ga ik dat ook maar eens proberen.