Moderniseren techniek
- Bezoeker
-
23-04-2007 20:11 #51301
door
Moderniseren techniek is gemaakt door
<p>Vaak zit ik na te denken om enkele onderdelen aan mijn 164 te moderniseren. Nu vraag ik me af wat al (veel) toegepast wordt om het rijcomfort en gemak te vergroten. Zelf dacht ik aan deze dingen:</p><p>- Koppelingbekrachtiger toepassen (misschien uit een latere 164? of de 240)
- Ruitenwisser interval maken
- Betere vering (de mijne zweeft nogal, maar kan ook komen door oude vering/schokbrekers)</p><p>Ik hoor het wel,</p><p>Mark</p>
- Ruitenwisser interval maken
- Betere vering (de mijne zweeft nogal, maar kan ook komen door oude vering/schokbrekers)</p><p>Ik hoor het wel,</p><p>Mark</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Michiel Helsloot (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-04-2007 23:35 #85009
door Michiel Helsloot (GAST)
Beantwoord door Michiel Helsloot (GAST) in topic Moderniseren techniek
<p>Kijk ook eens naar de rubbers van de (achter?)wiel ophanging. </p><p>Ik ben ze op dit moment stuk voor stuk aan het vervangen op mijn amazon. Met name torsie- en reactie-stangen van de achteras. Bij elk nieuw rubbertje lijkt het in elk geval alsof de wagen weer wat strakker op de weg ligt. Hij zwalkt een stuk minder dan voorheen.</p><p>mvgr, michiel</p>
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-04-2007 23:12 #85008
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Moderniseren techniek
Een zwevend zwalkend gevoel bij het rijden duidt op versleten schokbrekers. Maar meestal zijn ook de ophangrubbers dan gaar zoals Michiel al opmerkte. Voor een veel beter weggedrag en levensduur kan je kiezen voor polyurethaan bussen, als je meer belang hecht aan comfort dan de originele rubbers plaatsen. Een ruitenwisser interval kan je bij elke automaterialenzaak kopen. Van een koppelingsbekrachtiger heb ik nog nooit gehoord. Ik denk ook dat een 164 een koppelingskabel heeft, maar weet dit niet zeker. In elk geval koppelt een 164 idd erg zwaar, levert een dikke linkerdij op!