Vragen over net aangeschafte 144

• Han Fluijt (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2007 15:54 #51287 door Han Fluijt (GAST)
Vragen over net aangeschafte 144 is gemaakt door Han Fluijt (GAST)
<p>Beste Volvo liefhebbers,</p><p>Na 12 jaar in een VW kever van 1970 te hebben gereden, ben ik nu een nieuwe uitdaging aan gegaan met de aanschaf van een Volvo 144 uit 1973.</p><p>Deze auto heeft de afgelopen 6 jaar niet gereden en heeft "wat" aandacht nodig.</p><p>Als nieuweling in dit merk heb ik 3 vragen:</p><p>1. Waar kan ik het beste een revisieset voor de hoofdremcilinder bestellen?</p><p>2. De vorige eigenaar heeft de sleutels weggegooid en het stuur/contactslot uitgeboord. Hierbij is ook het contactslothuis beschadigd. Wie weet waar ik een (liefst gebruikt) contactslothuis, eventueel met slot en sleutel kan kopen.</p><p>3. De ventilator van de kachel en airco unit werkt niet, of bijna niet. Wie kan mij advies geven hoe ik die unit uit kan bouwen. Hoever moet ik het dashbord demonteren om de verwarming/airco unit er uit te krijgen. De in het Haynes boek aangegeven bevestiging is niet zoals het bij mij gemonteerd zit. Als er iemand ervaring mee heeft, zou ik graag van zijn ervaring gebruik maken.</p><p>Met vriendelijke groet</p><p>Han Fluijt</p><p>Vlissingen</p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mike Willems (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-05-2007 19:28 #85078 door Mike Willems (GAST)
Beantwoord door Mike Willems (GAST) in topic Vragen over net aangeschafte 144
<p>Ik ga altijd met veel plezier naar Dries Bakkenes (Barneveld). Je woont in vlissingen dus dat is nog een beetje te ver weg. Dries sturt het ook op en dan heb je de spullen met een paar dagen binnen. www.volvoklassiekers.nl </p><p>Nee ik heb geen aandelen, alleen goede ervaringen.</p><p>Succes en welkom bij de volvo liefhebbers,</p><p>Mike</p>

• Jaap Profijt (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
02-05-2007 21:26 #85077 door Jaap Profijt (GAST)
Beantwoord door Jaap Profijt (GAST) in topic Vragen over net aangeschafte 144
Om met het laatste te beginnen; volgens mij kun je na het verwijderen van dashbaordkastje en het middengedeelte van het d.b. (kachelbedienig) goed bij de kachel.
Als je een email adres hebt ,kan ik wel wat afb. mailen.
Heb ook nog wel een contactslot.
Ik maak ook geen reklame,maar ik werk nog wel eens met de online catalogus van scandcar.
Ik neem trouwens aan dat de rest van de remmerij ook wel aan vervanging toe is,ik dacht ook
nog een stel goed bruikbare remslangen te hebben maar ik kon der niet eens doorblazen.
Veiligheid mag je niet op bezuinigen.
Succes
Jaap

• Han Fluijt (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2007 09:48 #85076 door Han Fluijt (GAST)
Beantwoord door Han Fluijt (GAST) in topic Vragen over net aangeschafte 144
<p>Beste Jaap,</p><p>De kachel is gecombineerd met de airco unit en er is niet veel ruimte rondom. Zoals ik al schreef staat er in het Haynes boek een afbeelding van de unit maar de bevestiging is niet zoals de unit in mijn auto. Mijn e-mail adres is hfluijt@hotmail.com Als je afbeeldingen hebt, ontvang ik die graag.</p><p>Wat betreft de remmen, daar bezuining ik absoluut niet op. Ik heb al nieuwe koperen remleidingen gemonteerd, de slangen zijn in 2000 vervangen en zien er onberispelijk uit. Bij het ontluchten bleek dat een van de twee plunjers van de hoofdremcilinder bleef hangen, ik heb het geheel gedemonteerd, schoongemaakt en vervang uiteraard bij het monteren de seals ect.</p><p>Als je me mailt, neem ik contact met je op.</p><p>M.vr.gr.</p><p>Han Fluijt</p><p>Vlissingen</p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD