remslangen
- Bezoeker
-
20-05-2007 17:51 #51227
door
remslangen is gemaakt door
<p>ik heb mijn remslangen eraf gehaald en volgde het kriteria dat als je er doorheen kan blazen dan is de remslang nog in orde. Zodoende 1 remslang vervangen. omdat de bovenste nippel niet wil ontluchten krijg ik toch mijn twijfels. Hoe kun je controleren of een remslang nog voldoet?? En welke conclusie kan ik trekken als de bovenste remklauwnippel niet wil ontluchten. </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-05-2007 18:54 #85356
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic remslangen
In dit geval is goedkoop duurkoop. Altijd alle remslangen gelijktijdig vervangen, als er een dicht zit dan zijn de andere 3 ook niet best meer. En welke remklauwen heb je gebruikt, die je helemaal uit elkaar hebt gehaald of zijn het gereviseerde? Je kan makkelijk een inwendig kanaal van een remcircuit in de remklauw hebben verstopt met het weer in elkaar zetten van de beide helften.
- Bezoeker
-
20-05-2007 20:10 #85355
door
Beantwoord door in topic remslangen
<p>Ja, dat zou goed kunnen want voor heb ik de remklauwen gesplitst. En waarschijnlijk is dit niet helemaal goed gegaan. Achter heb ik de slangen nog niet bekeken en dat ga ik zodadelijk doen. Ik hoop dat die dichtgezwollen zijn. Want dan maak ik nog een kans. Maar vermoedelijk ontkom ik niet aan de aanschaf van 4 gereviseerde remklauwen en 6 nieuwe remslangen. Blijf hopen en proberen. </p>
- Bezoeker
-
20-05-2007 21:22 #85354
door
Beantwoord door in topic remslangen
Peter, Nu heb ik alle remslangen gehad. Een vervangen. De rest kan ik gewoon met mijn mond doorblazen. Nog altijd geen ontluchtingsmogelijkheden op een nippel. Bovendien laten de remzuiger niet los nadat ik remmen loslaat. Ja alle verslagen lezende zou dat op remslangproblemen duiden. Maar ik kan ze gewoon doorblazen. Er moet iets anders aan de hand zijn. Maar wat!!
- Niels Bijl (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-05-2007 21:45 #85353
door Niels Bijl (GAST)
Beantwoord door Niels Bijl (GAST) in topic remslangen
vastzittende (gerotte) zuiger {s}? of een blokkerende hoofdremcylinder!