Twee andere vragen

• Marijn Hendrikx
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
19-07-2007 12:33 #51071 door Marijn Hendrikx
Twee andere vragen is gemaakt door Marijn Hendrikx
<p>Ik had mijn vragen een beetje onder een wat verkeerde titel gezet, denk ik. Vandaar een tweede berichtje.</p><p>Ik wil mijn nieuwe Stromberg er van het weekend op zetten. Ik heb al in Haynes gekeken hoe ik goed de basisafstelling kan maken, toch is me dit nog niet helemaal duidelijk. Heeft iemand handige stappen/ tips?</p><p>Verder merk ik de laatste tijd dat mijn temperatuurmetertje niet meer zo mooi in het midden staat als andere jaren... Ik wijtte het afgelopen winter aan het wat koudere weer (dan stond ie altijd wat meer links van het midden), maar dat lijkt nu zo te blijven. Ik begrijp uit eerdere berichten dat deze metertjes soms wat gevoelig zijn. Toch baal ik er een beetje van, want hij stond altijd keurig in het midden bij een normaal warme motor. Ik merk ook dat ik vaker koelvloeistof bij moet vullen. Het enige dat ik ooit veranderd heb, is dat ik ipv op 20w/50 olie nu al geruime tijd op 15w/40 rijd (bijna geen verbruik/ lekken, dus vandaar deze keuze). Heeft iemand een idee, waar dit "koude" gedrag vandaan kan komen? Moet ik me er zorgen over maken?</p>
<p>Alvast hartstikke bedankt voor eventuele reacties!</p>
<p>Vriendelijke groeten,</p>
<p>Marijn </p>
<p>P.S.: Ik ben (nog) geen lid, maar dat komt meer omdat ik niet veel tijd heb voor activiteiten, etc. Als het wel meer verplicht is voor het mede-gebruik van het forum, dan hoor ik het graag. Voel me anders nogal bezwaard...</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Joan Tacx
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
20-07-2007 19:47 #85955 door Joan Tacx
Beantwoord door Joan Tacx in topic Twee andere vragen
De stromberg afstellen zou eigenlijk moeten met een meter die de uitlaat gassen meet.
Maar dat hebben we niet zo bij de hand.
Het eenvoudigste is het volgende.
Probeer de auto te starten op benzine en zet de stationair toerental een beetje aan de hoge kant. 1500 toeren.
Draai dan aan de gasmengsel schroef. Als je ter ver draait gaat de motor slechter lopen.
Als je te ver de andere kant op draait loopt hij ook slechter.
Probeer hier ongveer tussenin te gaan zitten. Zodat hij het beste loopt.
Draai dan de staionair toerentalschroef weer terug naar ongeveer 800 toeren.

Ga eens langs bij een afsteldag van een regio, daar hebben ze dan wel zo'n speciale meter.
Succes

• Eugen Wulff
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-07-2007 20:24 #85954 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Twee andere vragen
Marijn, geef ff je email-adres dan stuur ik je een pdf over het afstellen van de stromberg

• Marijn Hendrikx
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
21-07-2007 12:46 #85953 door Marijn Hendrikx
Beantwoord door Marijn Hendrikx in topic Twee andere vragen
<p>Okee bedankt, ik ga er zo eens even mee aan de slag. Het pdf'je zou ik graag op mijn pc hebben staan uiteraard. Mijn mailadres is: marijnhendrikxapenstaartjelycos.nl.</p><p>Alvast bedankt!</p><p>Groeten Marijn!</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD