Bitumen

• Marijn Hendrikx
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
19-07-2007 13:50 #51069 door Marijn Hendrikx
Bitumen is gemaakt door Marijn Hendrikx
<p>Nog een laatste vraag... Ik wil ook graag komend weekend de onderkant van mijn auto goed bekijken en bijwerken waar nodig. Nu beschik ik over zowel Owatrol als Bitum. Op zich werkt Bitum alleen op een goed schoon, roestvrijoppervlak. </p><p>Ik vraag me nu af of ik Bitum ook kan gebruiken over een oppervlak dat eerst is behandeld met Owatrol (stopt roestproces). Of dat deze twee producten gaan reageren met elkaar...</p><p>Iemand idee&euml;n/ suggesties? Bij voorbaat dank!</p><p>Marijn</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Eugen Wulff
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-07-2007 20:34 #85958 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Bitumen
Ik gebruik fluidfilm. Het voordeel hiervan is dat je verschillende producten hebt die zo op elkaar zijn afgestemd dat ze elkaar goed verdragen/aanvullen.
De bodem heb ik eerst behandeld met de dunste variant (NAS heet dat geloof ik) Dit maakt de oude laag weer soepel en stopt de roest. Na een paar dagen veeg je het teveel weg en kun je eroverheen met PERMAFILM waar nodig. Dit is zwart en geeft een dikke taaie niet afbladderende laag.
Bij de links staat de website van antje fenton daar kun je het bestellen. Ook dries bakkenes verkoopt het. Ik zag het laatst ook bij nordicar staan, maar ik weet niet zeker of ze het ook op voorraad hebben.
succes.

• Bernard Piek
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-07-2007 06:55 #85957 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Bitumen
Owatrol kan ook worden gebruikt als grondlaag en als toevoeging aan verf. Ik denk dus niet dat de bitum owatrol aantast. Je kunt even een hoekje proberen en zien of het goed gaat, maar problemen verwacht ik niet.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD