Donor rally
- Ernst-Jan Frölich (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-09-2007 12:48 #50951
door Ernst-Jan Frölich (GAST)
Donor rally is gemaakt door Ernst-Jan Frölich (GAST)
Hallo lezers,
Ik heb het plan opgevat om mee te rijden met de Donor rally op 22 september. Een erg ambitieus plan aangezien ik dat nog nooit heb gedaan. Elke tip is dus erg welkom. Verder wordt het een uitdaging want ik heb nog geen 20 km gereden met de auto waarmee ik mee ga rijden. Dus maar hopen dat alle nieuwe onderdelen naar behoren blijven functioneren.
Waar moet ik allemaal rekening mee houden en hoe kan ik me het beste voorbereiden op deze uitdaging. De bedoeling is namelijk dat ik zo veel mogelijk punten verzamel om het geheel tot een succes te maken. Ik wil dus absoluut geen spelbreker zijn!
Vast bedankt,
Ernst-Jan
Ik heb het plan opgevat om mee te rijden met de Donor rally op 22 september. Een erg ambitieus plan aangezien ik dat nog nooit heb gedaan. Elke tip is dus erg welkom. Verder wordt het een uitdaging want ik heb nog geen 20 km gereden met de auto waarmee ik mee ga rijden. Dus maar hopen dat alle nieuwe onderdelen naar behoren blijven functioneren.
Waar moet ik allemaal rekening mee houden en hoe kan ik me het beste voorbereiden op deze uitdaging. De bedoeling is namelijk dat ik zo veel mogelijk punten verzamel om het geheel tot een succes te maken. Ik wil dus absoluut geen spelbreker zijn!
Vast bedankt,
Ernst-Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-09-2007 20:35 #86512
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Donor rally
<p>even op het forum leren hoe je moet rallyrijden...nee, dat gaat niet lukken; maar laat ik je een paar tips geven:</p><p>de auto: </p><p>snelheid is niet belangrijk, zonder haperen de finsh halen wèl; je moet je auto dus goed kennen, dus zo ver mogelijk voor de rally veel kilometers maken, met accent op de remmen, koeling en wegligging (oa. banden); de auto moet na revisie/modificatie vóór de rally worden ingereden en niet tijdens de rally</p><p>kaartlezen:</p><p>is vnl een zaak van veel oefenen en ervaring opdoen; als ik de site van de Donor rally bekijk zijn er twee systemen (ingetekende lijn en bol-pijl) en is het één grote regularity; voor uitleg kaartleessystemen kijk je op
www.dhrc.nl
> rallyinfo > kaartleesvoorbeelden;</p><p>voor een regularity heb je een tabellenboek nodig, hierin staat hoeveel kilometer je in een bepaalde tijd hebt moeten afleggen als je het opgegeven gemiddeelde op de seconde wil benaderen; je hebt dus ook een stopwatch nodig en een tripmaster (teller op 10 meter nauwkeurig), je kan ook een goedwerkende dagteller gebruiken, maar dan wordt het toch een benadering</p><p>verder moet je het reglement erg goed lezen en een goede relatie hebben met je navigator, want het belangrijkste is dat er rust in de auto is en de ruiten niet bol staan van de ruzie</p><p>wil je meer weten, dan kom je maar eens langs (Oosterbeek), kan ik je e.e.a. uitleggen</p>
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-09-2007 20:36 #86511
Beantwoord door Ernst-Jan Frölich (GAST) in topic Donor rally
Ehhhhh....Hmmmmm...
Zoals ik al dacht, erg ambitieus! Laat ik het erop houden dat ik hoop dat het een leuke dag wordt voor het goede doel. De auto is goed geprepareerd...nu de bereider nog dus. Veel kilometers voor we vertrekken...nou dat dacht ik niet. Enfin als jullie vast beginnen met (uit)lachen dan komt het vast goed...toch?
Wens ons maar heeeeeeeeel veeeeeeel succes!
Zoals ik al dacht, erg ambitieus! Laat ik het erop houden dat ik hoop dat het een leuke dag wordt voor het goede doel. De auto is goed geprepareerd...nu de bereider nog dus. Veel kilometers voor we vertrekken...nou dat dacht ik niet. Enfin als jullie vast beginnen met (uit)lachen dan komt het vast goed...toch?
Wens ons maar heeeeeeeeel veeeeeeel succes!
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-09-2007 21:59 #86510
Na wat studie, heel kort, besloten dat dit begint te lijken op gekkenwerk. Ik heb dit zo fout ingeschat. Ik ben nog lang niet klaar om aan zoiets mee te doen! Ik ga eerst eens echt wennen aan de auto (en zij aan mij). Misschien kijk ik eerst eens of ik ervaring op een andere manier kan opdoen. En eens kijken of ik het wel zo uitgebreid wil. Dat gaat om iets anders dan zo maar even instappen en gaan rijden...
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-09-2007 22:46 #86509
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Donor rally
je moet je door mijn verhaal niet zo snel uit het veld laten slaan; wat ik hierboven schreef is gebaseerd op scoren, maar je hoeft niet persé te scoren, je kan er ook een leuke dag van maken waarbij aankomen het belangrijkste is en als je een partij controles hebt gemist en een uurtje te laat bent kan je nog steeds een hoop lol beleven; je kan dan in ieder geval snuffelen aan dit soort aktiviteiten; ik denk ook niet dat deze rit hogeschool rallywerk is, klinkt meer als een pittig uitje voor de familie; blijft overeind dat de auto bedrijfszeker moet zijn, of je nu een pretrally rijdt of voor het podium gaat, niets is zo frustrerend om aan de kant te staan en alle anderen vrolijk voorbij te zien stuiven; wil je wat leren over rallyrijden dan moet je eens beginnen met de oefenritjes van de DHRC
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
12-09-2007 23:37 #86508
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic Donor rally
<p>Ernst-Jan,</p><p>laat je niet zo snel uit het veld slaan, ritjes rijden is leuk, dat kan beginnen met clubritjes of benefiet rallies en uit komen in deelname van het echte werk. Bij het echte werk is Pieter een ervaren rot in de sport, het kan geen kwaad om gebruik te maken van zijn aanbod. De rittensport is naar mijn mening een mooie manier om automobilistisch te genieten.</p><p> </p>
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-09-2007 14:41 #86507
Ik laat me absoluut niet zomaar uit het veld slaan! Ik heb alleen na het lezen van de adviezen besloten eerst eens goed vertrouwd te raken met de auto. Er is de 22e een oldtimer rit in het kader van hetzelfde evenement in Harderwijk. Daar ga ik bij zijn en meerijden. De afstand is wat minder groot en geeft me de kans eerst de auto en mij aan elkaar te laten wennen. Alles aan aandrijving is los geweest en de auto heeft de afgelopen jaren niet bijster veel gereden. Ik ga hem pas volgende woensdag halen. Allemaal redenen om rustig aan te starten. Ik vind het aanbod heel leuk en spreek zeker af om me te laten voorlichten en te praten over dit soort activiteiten. Dat is de reden om lid te worden van de club (O.A.)
Dit heeft me veel tips opgeleverd om mee verder te gaan in een voor mij geheel nieuwe manier van bezig zijn. Dat alleen al is leuk. Ik ga lekker ontspannen rijden zaterdag en daar was het me om begonnen, rijden met mijn nieuwe aanwinst want daar is ze voor gemaakt...toch?!
Dit heeft me veel tips opgeleverd om mee verder te gaan in een voor mij geheel nieuwe manier van bezig zijn. Dat alleen al is leuk. Ik ga lekker ontspannen rijden zaterdag en daar was het me om begonnen, rijden met mijn nieuwe aanwinst want daar is ze voor gemaakt...toch?!