snif.............
- Han Kops
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
19-09-2007 19:25 #50934
door Han Kops
snif............. is gemaakt door Han Kops
<p> </p><p>Eindelijk was het zo ver... </p><p>De nieuwe (of beter: oude) volvo 1800E was gereed, gekeurd en wel stond hij te wachten om mee naar huis te nemen. </p><p>Nog geen km op weg naar huis liet de brandstofpomp het al afweten... </p><p>Gerepareerd (vervangen) en nu 15 km ver gekomen voordat hij er weer mee stopte...</p><p>Waarschijnlijk de tweede brandstofpomp ook kaduuk... </p><p>Dit is toch hopelijk niet de normale gang van zaken ?
</p><p>Kunnen we een forum onderwerp starten voor steun behoevigen?
</p><p>grtjs, Han & Tonja</p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Vincent Kroese (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-09-2007 19:57 #86594
door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic snif.............
Dat is wel een minder leuk begin zeg.. wat is de context verder? (dure auto of meenemertje, garage of particulier, etc)?
- 11236-dummy
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
19-09-2007 21:04 #86593
door 11236-dummy
Beantwoord door 11236-dummy in topic snif.............
<p>Is er al een gironummer geopend om te doneren?
</p><p> </p><p>Sterkte! Lijkt me niet de normale gang van zaken. Iedereen die Volvo rijdt weet wel beter, toch?</p>
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-09-2007 23:08 #86592
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic snif.............
<p>Hoe klonk de brandstofpomp? Als hij naar zijn grootje is hoor je hem flink werken als je in de auto zit. Hij waarschuwd over het algemeen lang van te voren. Daarom denk ik meer aan het benzinepomp relais. Deze zit op het rechter binnenscherm (passagierskant) bovenaan naast de luchtdruksensor. De 2e vanaf de sensor is 'm. Tenminste bij mijn ES. (Als je een '70E of '71e hebt dan is het de middelste)Verbind contacten 30/51(zwart/witte draad) en 87(gele draad) met elkaar dmv een stukje snoer. (85&86 hebben een witte draad naar de computer) Als nu het contact aan staat moet de benzinepomp gaan draaien. </p><p>Maar allereerst zou ik de zekering onder het dashboard schoonmaken of vervangen. Veel ellende met de Djet wordt veroorzaakt door slechte elektrische contacten. Is verstandig om er een middagje voor uit te trekken en alle contacten (zekeringen, stekkers, schakelaars, relais etc)schoonmaken met contactspray en weer monteren met een klein likje kopervet. Nooit geen last meer van hele rare elektrische storingen!Succes en wanhoop niet, dit soort dingen zijn "normaal" als een auto een tijd niet heeft gereden.</p>
- Han Kops
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
20-09-2007 10:18 #86591
door Han Kops
Beantwoord door Han Kops in topic snif.............
<p>Hi Vincent, De auto is via een oldtimer garage gekocht. Dit is nog garantie gelukkig. </p><p>Bas, hahahaha... als het zo erg zou zijn dat er een giro rekening geopend moet worden... gelukkig niet. Had me er wel op verheugd om een stukje te gaan rijden deze week... Heb nu nog vakantie
</p><p>Hi Peter, De eerste keer dat ik reed hoorde ik de brandstofpomp inderdaad al herrie maken. Toen al aangegeven dat het niet goed zat. Viel natuurlijk wel mee volgens hen
Soms wil je eigenlijk geen gelijk krijgen maar ja. De tweede x leek het alsof ik hem nog hoorde, misschien geeft hij te weinig brandstof... Alternatief kan zijn een kapotte brandstofmeter, het klonk niet alsof er veel in zat toen we een beetje met de auto schudden... Terwijl de meter halfvol aangaf... Zou wel heel suf zijn ... </p><p>Dank voor het medeleven! Is eerste oldtimer voor ons en alles is nieuw... </p><p>Maar de meters die we gereden hebben... wouw....
</p><p>Han & Tonja</p>
- Han Kops
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-09-2007 13:31 #86590
door Han Kops
Beantwoord door Han Kops in topic snif.............
<p>Het lijkt er op dat de problemen in het startslot zitten ...</p><p> </p>