schorsen?

• Theo Wondergem
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2007 18:08 #50874 door Theo Wondergem
schorsen? is gemaakt door Theo Wondergem
<p>Al ruim 20 jaar heb ik een kenteken op mijn naam staan van een auto die ik binnenkort weer wil gaan gebruiken. (bj 1974). De auto heeft altijd stil gestaan, was dus niet verzekerd, APK-gekeurd en geen belasting betaald. Het kenteken is nooit geschorst geweest. Wat is wijs? Eerst vrijstelling wegenbelasting aanvragen? Of eerst laten schorsen? Ik wil natuurlijk voorkomen een naheffing te krijgen. Het kenteken zit dus in het niet-actieve-bestand van de RDW, maar wat houd dit precies in?</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-10-2007 18:15 #86905 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic schorsen?
Je zult de auto eerst moeten activeren bij de rdw anders kun je niks!

• 11236-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
10-10-2007 21:04 #86904 door 11236-dummy
Beantwoord door 11236-dummy in topic schorsen?
Dat het kenteken niet in het actieve bestand van de RDW zit zegt niets. Als je een auto schorst vind je 'm ook niet meer terug namelijk.

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-10-2007 22:19 #86903 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic schorsen?
een schorsing kun je op ieder moment op het postkantoor weer ongedaan maken.Wanneer de auto niet meer in het actieve bestand staat is ook de eigenaar niet meer bekend bij de rdw.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-10-2007 22:20 #86902 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic schorsen?
<p>Volgens mij maakt dat wel degelijk uit.</p><p>Check bijvoorbeeld maar eens 79-46-EG, die is actief en wel degelijk geschorst.</p><p>Ik heb ook wel eens een auto gekocht die inactief was. Dan hoef je hem niet eens op te geven voor slopen in eigen beheer. Dus als hij niet voorkomt, moet hij volgens mij wel degelijk eerst bij de RDW geactiveerd worden.</p>

• Jelle Jeltema
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2007 12:16 #86901 door Jelle Jeltema
Beantwoord door Jelle Jeltema in topic schorsen?
Ik heb exact hetzelde probleem gehad. Mijn 144 uit 1969 heeft zo'n 20 jaar niet gereden en zat in het inactieve bestand van de RDW. Allerlei navraag gaf zoveel verschillende antwoorden en moeilijke gezichten dat ik zelf naar een rdw station ben gestapt om te vragen wat te doen. Daar bleek dat men het kenteken gewoon op kon vragen en kreeg ik als antwoord dat er geen beperking op het kenteken zat. Dus wat het inactieve bestand inhoud is niet zo duidelijk.
Al die tijd stond het dus gewoon geregistreerd maar al die tijd heb ik het kenteken nooit geschorst gehad en was de auto ook niet verzekerd. Ik heb deze auto gewoon laten keuren (inmiddels wel vezekerd) en kreeg keurig een brief van de belastingdienst met de mededeling dat deze auto is vrijgesteld van de wegenbelasting. Geen naheffing en verder geen enkel ander probleem.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD