apk 2 jaar
- Marcel van Soest
- Elite lid
-
Minder
Meer
10-10-2007 20:09 #50873
door Marcel van Soest
apk 2 jaar is gemaakt door Marcel van Soest
Ik zie net op onze nieuwspagina dat de APK voor klassiekers op korte termijn veranderd wordt . Ik denk dat dit een goede zaak is voor ons liefhebbers. Het in orde houden van onze auto's is toch onze eigen verantwoording. Ik ken veel leden die zeer beperkt met de auto rijden waardoor er niet al teveel slijtage is. Natuurlijk weet ik ook wel dat stilstand achteruitgang betekend echter eens per 2 jaar keurenvind ik persoonlijk voldoende. Eindelijk goed werk van de FEHAC.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11236-dummy
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
10-10-2007 21:03 #86914
door 11236-dummy
Beantwoord door 11236-dummy in topic apk 2 jaar
<p>Heel mooi! Ik rijd zeer weinig kilometers, dus eens in de twee jaar is voor mijn ruim voldoende. Maar wat als je nu je oldtimer voor woon-werk verkeer gebruikt? Ik zou het wel zo veilig vinden om de auto dan elk jaar te laten keuren (wat natuurlijk gewoon kan). </p><p> </p><p>Beter was het dus geweest om het APK interval af te laten hangen van het aantal gereden kilometers (hoewel je dan waarschijnlijk weer mensen zou hebben die aan de kilometerteller gaan sleutelen...). De tijd zal het leren!</p>
- Jan Soetens (GAST)
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
12-10-2007 10:44 #86913
door Jan Soetens (GAST)
Groetjes,
Jan
Beantwoord door Jan Soetens (GAST) in topic apk 2 jaar
<p>Wat betreft de veelrijders; dat zijn liefhebbers die mag ik aannemen een verzekering hebben voor dagelijks gebruik. Dus eigenlijk is er een makkelijk onderscheid te maken; voor hobby-isten is er de oldtimerpolis (met beperkt gebruik) en die zou om de 2 jaar APK mogen hebben. Anderzijds is er een groep met een normale verzekering, laat die om het jaar keuren.</p><p>Groetjes,</p><p>Jan</p><p> </p>
Groetjes,
Jan
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-10-2007 18:41 #86912
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic apk 2 jaar
<p>RDW zegt op hun site:</p><p><strong>Klassiekers
</strong>Ook verandert per 1 januari 2008 de APK-frequentie voor klassieke voertuigen:
</p><ul> <li>Personenauto's van 30 jaar of ouder hoeven nog maar eens per twee jaar gekeurd te worden. </li> <li>Voor personenauto's van voor 1 januari 1960 vervalt de APK-plicht.</li></ul>
</strong>Ook verandert per 1 januari 2008 de APK-frequentie voor klassieke voertuigen:
</p><ul> <li>Personenauto's van 30 jaar of ouder hoeven nog maar eens per twee jaar gekeurd te worden. </li> <li>Voor personenauto's van voor 1 januari 1960 vervalt de APK-plicht.</li></ul>
- Vincent Kroese (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-11-2007 12:33 #86911
door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic apk 2 jaar
<p>@Bas Kooijman: dit klopt, was al lang bekend en staat ook gewoon op de RDW website (welke het om een of andere reden bij mij nu even niet doet, anders had ik vast een bewijsje voor je gepost
</p><p>Voor mij ook jammer, als LPG rijder in een Amazon. Maar ik heb er wel vrede mee, ik rij 20.000 km per jaar dus zorg er toch wel voor dat de auto technisch perfect in orde blijft.</p><p> </p><p> </p>
- H.J. van Bussel
- Premium lid
-
Minder
Meer
25-11-2007 16:05 #86910
door H.J. van Bussel
Beantwoord door H.J. van Bussel in topic apk 2 jaar
<p>Ik rijd, denk ik, niet meer dan 2000 km per jaar. Toch ben ik blij dat de APK elk jaar is, want ik weet dat de auto dan toch weer even gezien wordt door iemand die je weer wijst op dingen die snel of minder snel moeten gebeuren. Voor gemakzuchtige mensen zoals ik is elk jaar APK wel goed. (PV 210 van 1968) </p>
- Peter Haak
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2007 20:53 #86909
door Peter Haak
Beantwoord door Peter Haak in topic apk 2 jaar
<p>Personenauto`s en bedrijfsauto`s tot 3500 kg van 30 jaar en ouder en die na 31 december 1959 ingebruik zijn genomen, moeten elke 2 jaar worden gekeurd, ongeacht de brandstof m.u.v. bussen, taxi`s en vlg voertuigen (vervoer gevaarlijke stoffen)</p><p>De apk frequentie van 2 jaar gaat in voor auto`s die na 01 januari 2008 worden afgemeld.</p><p>Groet Peter Haak</p>
- Vincent Kroese (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-11-2007 22:14 #86908
door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic apk 2 jaar
<p>Wow.. Ik zie het nu ook op de RDW-site staan! Merkwaardig dat er zoveel verschillende verhalen rond die apk in de lucht hangen, ik dacht zelf toch echt overtuigd te zijn van het idee dat alles op LPG pech had.. Mijn auto heeft net zijn apk-papiertje binnen (vervaldatum 11-11-2008). Het komt inderdaad neer op dat alles van 30 jaar en ouder (lpg, diesel, wat dan ook) 2-jaarlijkse apk krijgt en alles van voor 1960 geen apkplicht heeft.</p><p>Voor wie het nog eens wil nalezen op de enige echte betrouwbare bron op dit gebied, de RDW site:</p><p>zie
www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/apk/apk_u...neer_apk_keuring.htm
)</p><p> </p>
- Bas Kooijman (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
01-12-2007 14:26 #86907
door Bas Kooijman (GAST)
Beantwoord door Bas Kooijman (GAST) in topic apk 2 jaar
Geweldig!
Niks geen probleem dus.
Ik laat hem toch wel keuren, als voorkeuring, zonder melding bij de RDW (dus bij afkeur heb ik effe de tijd om te kijken wat ik wil, in plaats van binnen twee weken verhelpen). Dan weet ik gelijk waar ik aan toe ben, maar echt zorgen maak ik me niet.
Niks geen probleem dus.
Ik laat hem toch wel keuren, als voorkeuring, zonder melding bij de RDW (dus bij afkeur heb ik effe de tijd om te kijken wat ik wil, in plaats van binnen twee weken verhelpen). Dan weet ik gelijk waar ik aan toe ben, maar echt zorgen maak ik me niet.
- 11236-dummy
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
01-12-2007 15:39 #86906
door 11236-dummy
Beantwoord door 11236-dummy in topic apk 2 jaar
<p>Krijg nou wat... Dit is inderdaad ook nieuw voor mij (niet dat dat iets uitmaakt natuurlijk...
</p><p> </p><p>Hmm, misschien dan toch maar LPG inbouwen...? Haha!</p>