Trekgewicht op kenteken Help...

• Ernst-Jan Frölich (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-10-2007 20:53 #50866 door Ernst-Jan Frölich (GAST)
Trekgewicht op kenteken Help... is gemaakt door Ernst-Jan Frölich (GAST)
Ik heb een leuke uitdaging gekregen van de RDW. Ik had mijn kenteken opgestuurd van mijn auto. Een 4-deurs Amazon uit 1962 met B18D motor. De RDW kan niet aan mijn verzoek voldoen aangezien de trekgegevens van mijn auto niet bekend zijn.

Volgens de RDW kan ik de volgende stappen zetten:

Een verklaring van de importeur van het voertuig
Een verklaring van de fabrikant van het voertuig
Een verklaring van de FEHAC

Ik dien een van deze verklaringen te overleggen.

Wie heeft dit zelf bij de hand gehad en weet de snelste weg. Nu mag ik namelijk helemaal niets trekken. Dat betekend einde plannen voor de herfstvakantie...

Vast bedankt,

Ernst-Jan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ronald Menges
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
12-10-2007 22:53 #86942 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic Trekgewicht op kenteken Help...
Even een mailtje naar Volvo Nederland met type bouwjaar en chassisnummer en ze sturen je deze verklaring toe binnen een paar dagen. Je mag trouwens tot 1000 kg trekken met een sedan en 1200 kg met een combi. Ik zou je plannen voor de herfstvakantie er niet door laten tegenhouden. Het belachelijke van de RDW is dat ze beweren geen trekgegevens te hebben, terwijl ze tientallen verzoeken hiervoor per jaar krijgen en die dan ook krijgen verstrekt.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-10-2007 01:47 #86941 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Trekgewicht op kenteken Help...
Ik heb ook een trekhaak op mijn combi, weet niet of het op kenteken staat kunnen ze daar moeilijk over doen bij de APK of tijdens een rit met aanhenager of caravan (verkeerspolitie). Plaatje op de trekhaak is slechte te lezen nl.

• Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-10-2007 21:19 #86940 door Ernst-Jan Frölich (GAST)
Beantwoord door Ernst-Jan Frölich (GAST) in topic Trekgewicht op kenteken Help...
Het feit dat ik al van meer mensen heb gehoord en gelezen hoeveel deze auto mag trekken maakt het idd erg flauw dat het niet gewoon verwerkt wordt.
Ik verdenk ze er ook van het verkeerde type op het kenteken te hebben verrmeld bij invoer 11 jaar geleden.

Ik heb een 122S 4 deurs uit 1962. Zij maken daar een P1200V van. Dat klopt volgens mij ook niet!?

Ik heb een mail gestuurd aan Volvo Nederland. Overigens zonder het chassisnummer... Hoop dat dat goed komt dan.

Heeft iemand van jullie nog goede tips voor caravan spiegels overigens!?

Bedankt voor de adviezen!

Ernst-Jan

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-10-2007 09:47 #86939 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Trekgewicht op kenteken Help...
<p>Ernst_Jan,</p><p>Ik heb de originele de brief van de importeur, dus ik kan je een kopietje doorsturen voor het geval de reaktie uit Beesd op zich laat wachten.
Geef even je E-mail dan kan ik hem doorsturen.</p>

• Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-10-2007 21:45 #86938 door Ernst-Jan Frölich (GAST)
Beantwoord door Ernst-Jan Frölich (GAST) in topic Trekgewicht op kenteken Help...
Oh dat is wel fijn, die brief bedoel ik. Je kunt hem mailen aan mail.ej@12move.nl

Voor jullie info, ik werd vandaag gebeld door Volvo Nederland. Alle gegevens van de auto zijn nog eens doorgenomen. Ze hebben een probleem met die gegevens. Volgens hen had er voor het Chassisnummer nog een letter moeten staan. Bij mij staan er alleen 6 cijfers. Verder staat er bij mij op het kenteken dat het om een P1200 gaat. Dat kan niet kloppen aangezien de auto in 1962 op de weg is gekomen als een 12234 VE. Er is dus nog een puzzel op te lossen denk ik. Het had leuk geweest als de RDW 11 jaar geleden zijn werk goed had gedaan... Enfin mij is verteld dat een en ander nog even op zich laat wachten. Rijden met een caravan zal dus ook nog even moeten wachten helaas.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD