koppelingscilinders amazone

• J.M.E.C. Coumans (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2007 12:04 #50835 door J.M.E.C. Coumans (GAST)
koppelingscilinders amazone is gemaakt door J.M.E.C. Coumans (GAST)
<p>Hallo Volvo liefhebbers,</p><p>Herfstvakantie, dus maar weer eens sleutelen aan de amazone combi 1966.</p><p>De koppeling ( na 10 jaar niet te zijn gebruikt) weer gangbaar maken. De beide cilinders zitten muurvast., Van de hulpcilinder heb ik de zuiger dmv klemen in de bankschroef, terug kunnen duwen maar deze zit nu ook weer vast. Geprobeerd door de oliedruk van de hoofdcilinder deze weer uit te duwen maar toen bleek dat deze ook vast zit. Ik heb nu alles gedemonteerd waarbij ook nog de leiding sneuvelde.</p><p>Is het mogelijk om de vastzittende cilinders weer gangbaar te krijgen?? Is revisie mogelijk of moeten ze worden vervangen door nieuwe of gebruikte?? Waar moet ik op letten als ik gebruikte of gereviseerde wil aanschaffen en bij wie kan ik hiervoor terecht?</p><p>Alvast bedankt voor al jullie reacties,</p><p>Jo Coumans, Spaubeek</p><p> </p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ronald Menges
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
24-10-2007 18:32 #87086 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic koppelingscilinders amazone
<p>Beste jo,</p><p>Ik zou er maar geen energie aan besteden aan iets wat 10 jaar niet gebruikt is. "Rust roest" is het spreekwoord. Je kan deze week op de beurs kijken voor nieuw of gebruikt. Ik zou voor nieuw gaan; dat kost ook niet de wereld. Een leidinkje maken bij een automaterialenzaak kost ook niet meer dan een tientje. (wel de oude meenemen, voor de nippels) Als je al tien jaar niet met de auto hebt gereden, dan hoop ik dat je met de remmen niet hetzelfde probleem hebt!!</p><p>Sterkte Ronald</p>

• 02114-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
24-10-2007 18:36 #87085 door 02114-dummy
Beantwoord door 02114-dummy in topic koppelingscilinders amazone
<p>reviseren is mogelijk, maar na zolang stil staan is het misschien niet mogelijk. Is het aluminium(huis) te veel aangetast of ingevreten. Rest nog nieuwe aan te schaffen, verkrijgbaar bij VOD Scandcar, Martens, Bakkenes enz..</p><p>Gangbaar maken kan misschien met WD40 en veel geduld. Ga er vanuit dat er de nodige delen vernieuwd moeten worden.</p><p> </p>

Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-10-2007 19:49 #87084 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic koppelingscilinders amazone
<p>Koppelingcilinders zijn van aluminium. In de fabriek zijn deze cilinders gehard middels een wals-proces. Als je dit soort cilinders gaat opschuren of honen dan verdwijnt de harde laag en zitten er binnen de kortste keren slijtsporen in.</p><p>Moraal van het verhaal; alleen als de wand van de cilinder onbeschadigd is kun je hem hergebruiken. Echter als de wand beschadigd is dan rest nog maar een oplossing en dat is een nieuwe kopen.</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD