Rondje Voorne-Putten

• Lars van den Band
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Volvo Amazon 1969
Meer
04-03-2026 18:17 - 04-03-2026 18:25 #1480097 door Lars van den Band
Rondje Voorne-Putten is gemaakt door Lars van den Band
Hier onder is een stukje wat ook in het laatste VKM staat. Hier wilde ik nog aan toevoegen dat tourritten georganiseerd door het jongerenregister niet alleen voor jongeren zijn maar voor ALLE leden van de Volvo klassieker vereniging.

Al sinds ik meedoe met tourritten heb ik het idee om een keer zelf een rit vanuit mijn woonplaats uit te zetten, ongeveer een jaar geleden ben Ik hiermee begonnen. De diversiteit van het eiland Voorne-Putten is iets wat ik wilde laten terugkomen in de rit. Daarom start de rit met uitzicht op de Maasvlakte, met zijn grote fabrieken en indrukwekkende haven. De start locatie ligt in het Voornes duin, welke onderdeel is van het natura 2000 gebied. Ook bos, Dijkjes door uitgestrekte polder en oude vestingsteden zijn te vinden op Voorne-Putten. Al deze mooie plekje heb ik met elkaar verbonden zodat er een route ontstond. Deze route ben ik met mijn broertje gaan rijden.

Na deze test heb ik nog het nodige veranderd, zoals straatjes waar met de auto niet gereden mag worden. Na de nodig aanpassing was ik tevreden met de route, maar dan? Voor het organiseren van een rit is meer nodig.Hierbij heb ik ondersteuning gevraagd, en gehad bij het jongerenregister. Na het contact met het jongeren register ben ik een geschikt restaurant gaan zoeken, hebben we een datum met regio Zuid-West afgestemd en de rit in de vkv agenda gezet. Na regelmatig contact te hebben gehad met het jongeren register ben ik bij het bestuur gekomen, zij konden er goed iemand bij hebben.

Naast de geschreven routebeschrijving ben ik de route ook in bolletje-pijltje gaan uitwerken. Hierbij heb ik mijn best gedaan het zo makkelijk mogelijk te maken, dus juist voor deelnemers zonder ervaring een mooie kans om ervaring op te doen met bolletje-pijltje.
Al die mooie plekjes zijn maar half zo mooi zonder de bijpassende geschiedenis, daarom heb ik op de routebeschrijving leuke weetjes geschreven. Op de routebeschrijving wordt verwezen naar het weetje over de plekken waar op dat moment langs komt, zo wordt het ook nog een leerzame dag!

Met plezier kan ik jullie vertellen dat de Route, Route Voorne-Putten, al in de agenda staat! Op 2 mei zal de rit verreden gaan worden en inschrijven kan vanaf vandaag. Na de rit is er de mogelijkheid tot een buffet, en heeft u nog geen genoeg van het mooie Voorne-Putten? Zelfs een overnachting met 10% korting behoort tot de mogelijkheden! Zo kunt u de dag erna nog een mooie wandelingen maken door de duinen.
Ik hoop op een mooie opkomst voor Rondje Voorne-Putten.

Groet,
Lars van den Band,
Bestuurslid jongerenregister.
Bijlagen:
Laatst bewerkt 04-03-2026 18:25 door Lars van den Band.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.