50 jarig jubileumfeest

Lees meer
22-09-2021 08:52 #195773 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic 50 jarig jubileumfeest

ik heb mij ook ingeschreven en heb ook geen QR code,
maar ik mag er toch vanuit gaan dat een papieren inentingsbewijs ook volstaat?
Dat ligt eraan wat jij onder bewijs verstaat. Na je vaccinatie krijg je een registratiekaart. Die staat op een brief van de GGD. Er staan alle gegevens op, maar dit is geen bewijs (staat ook op de brief). Als je geen smartphone hebt of dat niet wil gebruiken kan je een papieren bewijs maken via  coronacheck.nl/print Daar heb je DigiD voor nodig dus doe dit op tijd als je geen DigiD hebt!
Op het papieren bewijs staat ook een QR-code dus:
Geen QR = geen bewijs!
​​​​​
​​​​
Het gele boekje is dus ook geen officieel bewijs:  www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronav...ijs/vaccinatiebewijs
Ik heb het niet bedacht, maar zeg het omdat het vervelend is als je bij het NMM staat en niet naar binnen mag.

Succes!

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Discussie gesloten.
Lees meer
22-09-2021 09:02 #195776 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic 50 jarig jubileumfeest
Volvovrienden,

Ik ben als aankomend voorzitter zijdelings betrokken bij de organisatie van het jubileumfeest. Als het goed is heeft u allemaal een nieuwsbrief ontvangen met daarin vermeld hoe een en ander georganiseerd is met betrekking tot de toegang en de verloting van de amazon. De toegangsregels zijn het gevolg van de huidige Corona-regels en het feit dat we vanwege het diner de anderhalve meter niet kunnen handhaven. In de brief vind u waar u aan moet voldoen voor de QR code, testen is in de meeste gevallen gewoon gratis. Wat betreft de verloting is meteen al besloten dat de eigenaar van het winnende lot aanwezig moet zijn om een en ander feestelijk te kunnen overdragen. Het is voor iedereen natuurlijk een beetje een domper als we niemand ter plekke kunnen feliciteren en de sleutels kunnen overdragen.
Ik begrijp dat de Corona-regels voor een aantal mensen een stap te ver gaan, maar ik heb ook begrip voor hen die zich niet veilig voelen in een niet geteste omgeving. De regels zijn duidelijk en door ons niet om te buigen, het is helaas niet anders. Hierover discussiëren mag uiteraard, maar het veranderd niet echt iets aan hoe we dit feest mogen organiseren.

Met vriendelijke groet, Paul Franse.

Life is what you make it!
Discussie gesloten.
Lees meer
22-09-2021 09:11 #195778 door Rob Funcke
Beantwoord door Rob Funcke in topic 50 jarig jubileumfeest
Het feest wordt georganiseerd door vrijwilligers.
Maak deze mensen het nou niet moeilijk om te proberen met alternatieve corona toegangsbewijzen te komen.
Het lukt je ook om je via de website aan te melden of berichten te plaatsen op het Forum.
Dus een QR op je smartphone of op papier gaat je vast lukken. 

Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.
Discussie gesloten.
Lees meer
22-09-2021 09:13 #195779 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic 50 jarig jubileumfeest
Maar zo Ter aanvulling .. als je de app niet hebt.. Je hebt geen qr-code nodig. Er is een mogelijkheid om met je DigiD een versie te printen. En als je geen DigiD hebt dan kun je ook telefonisch contact opnemen met de overheid. Heb ik onlangs gedaan. Ik was niet de enige dus moest wel 40 minuten in de wacht maar vervolgens was het binnen 3 minuten bekeken en met 5 werkdagen maximaal heb je de papieren versie in huis. 

Hans
Discussie gesloten.
Lees meer
25-09-2021 18:54 #195824 door Louis Spaninks
Beantwoord door Louis Spaninks in topic 50 jarig jubileumfeest
Zo is het Hans,

Aanstaande maandag 27 september krijgen de mensen die zich hebben aangemeld een brief met alle details, ook met de alternatieve route (telefoonmummers RIVM en Rijksoverheid) om een QR-code via de post te ontvangen. Wij streven er naar om aanwezigheid van iedereen mogelijk te maken, echter wel binnen de thans geldende richtlijnen.

Mensen die daaraan niet willen of kunnen voldoen respecteren wij net zo goed als lid, maar het staat aanwezigheid in de weg. Het is niet anders.

We gaan nog onderzoeken of er ruimte is voor sneltests, zo ja is er een alternatief, zo nee, dan houdt ook dat op.

Je mag overal kritiek op hebben (terecht, hoort ook zo te zijn), maar als de keuze is 'ik doe het niet', dan zij dat zo en doe je niet mee, laat het daar dan bij en spuw je gal niet naar de mensen die niet van de regels mogen en kunnen afwijken, je moet daarvoor echt bij de Rijksoverheid zijn.

Inmiddels loopt het aantal inschrijvingen richting 1.200s, het wordt absoluut een groot feest.

Louis

Louis, in Volvo's sinds 1978
Discussie gesloten.
Lees meer
26-09-2021 11:25 #195829 door Edwin Jongejan
Beantwoord door Edwin Jongejan in topic 50 jarig jubileumfeest
"spuw je gal niet naar de mensen die niet van de regels mogen en kunnen afwijken, je moet daarvoor echt bij de Rijksoverheid zijn. "

Louis,

Zo waren mijn berichten ook bedoeld. Gericht tegen een overheid en niet naar de vereniging.
In eerder bericht maakte ik al duidelijk dat de organisatie geen enkele blaam treft.
De doelstelling van mijn reactie was dan ook om een ( ethische )  overdenking op gang te helpen.
Vanuit principiële redenen werk ik niet mee aan een testmaatschappij.
En helemaal niet vanwege het feit dat een gevaccineerde net zo besmettelijk kan zijn als een ongevaccineerde.
Dit is nu alom bekend. Een groen vinkje zegt dus niets.
Nog een feitje ...De medewerkers van het NMM hoeven geen vinkje te laten zien.
De dame of heer die het biertje staat te tappen kan dus knetterpositief zijn. Geprikt of niet.
Net als alle 1200 gasten.
Het opgetuigde systeem  van onze overheid met de QR-code is zo lek als een mandje en bied een schijnveiligheid.
Daarnaast is het ook nog eens ethisch verwerpelijk...

ondersteunende bron : artsencollectief.nl





 
Discussie gesloten.
Lees meer
26-09-2021 11:33 #195830 door Louis Spaninks
Beantwoord door Louis Spaninks in topic 50 jarig jubileumfeest
Prima Edwin, iedereen maakt zijn eigen afweging, dat is prima.

Wij gaan een mooi feest vieren binnen de geldende regels.

Louis, in Volvo's sinds 1978
Discussie gesloten.
Lees meer
26-09-2021 12:33 #195831 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic 50 jarig jubileumfeest
 Van Mensen die er een princiepele kwestie van maken "al of niet vacineren" zou ik wel eens willen weten of ze dat ook gedaan hebben, toen ze als baby/ kleuter
 een z.g. DKTP moesten krijgen?
Maar om willens en wetens bijv het ziekenhuis personeel  te belasten?
Net zoals Rudolf schreef, blijf thuis.
 Groet fred Kok
Discussie gesloten.
Lees meer
26-09-2021 13:00 #195832 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic 50 jarig jubileumfeest
Voordat dit topic groeit tot een grote corona-discussie; laten we dat even niet doen.
Diverse leden waaronder ik hebben uitgelegd hoe je wél naar het jubileumfeest kan en hoe je aan een QR-code kunt komen. 
Louis heeft geantwoord dat er nog een brief / e-mail rond zal gaan met uitleg zodat iedereen die dat wil, zich daar prettig bij voelt en die de maatregelen voor lief neemt naar het jubileumfeest kan komen.

We kunnen hier eindeloos discussieren over principes, de maatregelen en vaccineren, maar daar schieten we niks mee op en past niet bij een klassieker vereniging.

Als er een groepje toch behoefte heeft aan een corona-discussie dan verzoek ik die mensen een nieuw topic te starten en de discussie over principes en andere redenen daar voort te zetten.

Laten we dit topic informatief houden over het jubileumfeest en over alles waar de club wél invloed op heeft zoals informeren m.b.t. de toegang. 

Ik verwijs daarom verder naar de reactie van Louis van 25 september.

Fijne zondag nog.

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Discussie gesloten.
Lees meer
26-09-2021 15:20 #195833 door Louis Spaninks
Beantwoord door Louis Spaninks in topic 50 jarig jubileumfeest
Heel goed Stijn, 'I rest my case'.

Louis, in Volvo's sinds 1978
Discussie gesloten.