Volvo Klassieker Beurs 2016, U komt toch ook!

Lees meer
06-07-2016 15:07 #161641 door Richard Janssen
Volvo Klassieker Beurs 2016, U komt toch ook! is gemaakt door Richard Janssen
In 2016 zal de Volvo Klassieker Beurs voor de inmiddels 25e keer worden georganiseerd. Samen met U gaan we van deze jubileumbeurs een geweldig evenement maken!

UITWERKING BEURSTHEMA
Het thema voor de VKB 2015 is "OPEN AIR", oftewel het rijden in een Volvo cabrio. Nu staat Volvo niet echt te boek als een cabriomerk, maar er blijken toch de nodige interessante modellen te zijn geproduceerd. Vanaf de vooroorlogse JAKOB tot en met de meest recente C70 uitvoeringen.

We zoeken naar eigenaren die bereid zijn hun vaak bijzondere troetelkind op de VKB tentoon te stellen. En dat ziet er zeer hoopvol uit, maar suggesties blijven welkom!
We werken ook aan plannen om het mogelijk te maken op de VKB het rijden in een cabrio zelf te ervaren.

LIFESTYLE
In navolging van andere klassieker beurzen gaan we proberen om naast de puur autogerichte activiteiten ook Scandinavische lifestyle producten op de VKB te presenteren.

SAMENWERKING SAAB CLUB
Op de voorgaande VKB heeft u al beperkt kennis kunnen maken met onze Saab collega's. We zetten dit jaar een verdere stap en zullen bij de invulling van het thema proberen enige niet te versmaden Saab cabrio's te betrekken. Ook zullen er enige Saab gerichte handelaren aanwezig zijn.

U bent als bezoeker of als deelnemer van harte welkom op de grootste Volvo klassieker beurs van Europa. De beurs is geopend op zaterdag 24 september van 10.00 tot 17.00 en op zondag 25 september van 10.00 tot 16.00. U hoeft hiervoor geen lid te zijn van een Volvo vereniging, iedere belangstellende is welkom.

Namens het VKB team,
Richard Janssen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan Folkersma (GAST)
  • Jan Folkersma (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Are we alone?
Lees meer
24-09-2016 19:44 - 24-09-2016 19:46 #163731 door Jan Folkersma (GAST)
Beantwoord door Jan Folkersma (GAST) in topic Volvo Klassieker Beurs 2016, U komt toch ook!
Ik ben vandaag (zaterdag) 'even geweest'. Ik woon in Terheijden. Dat ligt aan de A59,
net als Rosmalen. Dus moest de 145s alleen maar rechtdoor over 52 kilometer. Gelukt!


Eerst maar's parkeren bij lotgenoten. Ik hoop altijd dat die lui in de hesjes je wijzen
naar waar dat is. Is nooit zo. Respect voor alle vrijwilligers hoor! Zonder hen zouden
dit soort evenementen niet bestaan. Maar mijn 145 stond dus niet bij de anderen.
Misschien was ik te laat? Ik kwam aan om 1300uur en ging 2 uur later weer weg.


Een flinke sjouw naar de ingang. Onderweg pik je de echte liefhebbers er zo uit. Dit is
een 780 uit België. Ik zag meer auto's daarvandaan. Ook Duitsers en Oostenrijkers. Blijkt
maar dat de VKB aan een internationale behoefte voldoet. Een 780 wil ik ook wel.


Binnen geen foto's gemaakt. Daar stonden wel hele mooie auto's daar niet van. Maar ook
heel duur. En ook een flink aantal 'verkocht'. Vond ik opvallend. Trekt de markt voor
oude auto's aan? Of is dat van alle tijden? Buiten kun je mooiere plaatjes schieten.
Ook al ben je geen goede fotograaf en moet je het doen met een eenvoudige camera.
De Amazons waren zoals altijd het best vertegenwoordigd. Stonden ook mooi bij elkaar.


Deze is er ook altijd. Een 264TE. Ben ik een beetje verliefd op. Is nog van Honecker
geweest. Net als die 50 andere. IK zou er wel 1 willen. Niet heel handig parkeren bij
de supermarkt, maar je kunt er wel je schoonmoeder in stijl mee vervoeren.


Een Combi met ALLES er op en er aan. Een beetje zoals mijn 240 maar dan dus een ehhhh
Combi. Zou ik ook wel willen. WEL praktisch. Ik weet niet of ik die dingen om de
koplampen mooi vind. Doet me denken aan VW Kevers. Een heel ander gezicht. Ik weet
het niet...


Besloten de camera voornamelijk te richten op de 100 serie van voor 1973. Met de mooie
grille zeg maar. Zoals deze 142. Heel mooi. Ik mis de wieldoppen.

(wordt vervolgd)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan Folkersma (GAST)
  • Jan Folkersma (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Are we alone?
Lees meer
24-09-2016 20:03 #163732 door Jan Folkersma (GAST)
Beantwoord door Jan Folkersma (GAST) in topic Volvo Klassieker Beurs 2016, U komt toch ook!

Een Two-tone 144. Zijn die ooit zo geleverd? Amazons wel weet ik. Maar 144?


Uit België. Ook heel mooi. De spiegels zitten op ce zijschermen. Dat zie je
wel vaker. Hoe zit dat? Ligt dat aan het jaar of aan het land?


Een 'Amerikaan' met Minilites. Why? Met originele en goedkopere velgen 10x
mooier. Roofrack is ok.

Achterop blijkt dat de eigenaar niks opheeft met originaliteit. Dat kan.


Ook mooi. Hoewel: extraljus en extra spiegels? Al die emblemen gaan ten koste
van de koeling. ;)

(wordt vervolgd)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan Folkersma (GAST)
  • Jan Folkersma (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Are we alone?
Lees meer
24-09-2016 20:28 - 24-09-2016 20:28 #163733 door Jan Folkersma (GAST)
Beantwoord door Jan Folkersma (GAST) in topic Volvo Klassieker Beurs 2016, U komt toch ook!

Een bekende dacht ik. Even kijken rechtsachter: jawel, Van Hans. En Jesper.
Hans niet gezien. Ook niet gezocht. Ik hoop dat Hans de onderdelen gevonden heeft
die hij zoekt. Het is zeker een opvallende kleur! Niet lelijk. Misschien tot een
volgende keer Hans.


Deze stond er naast. Pas thuis zag ik dat er een heel nieuw scherm op zit. Ooit zullen
we er allemaal aan moeten geloven. Of je moet er niet mee rijden. En dat is geen optie.


Dit is een goed stel zeg! Mosterd geel en 'communistisch' grijs? (ook een nieuw scherm)
De kleur van het interieur pas ook goed bij beiden. Schitterend!


Een 144s uit België. Leek mij in showroomconditie. Zo maar in het wild. Dat dat nog kan!


Een hele mooie Express. Zeldzaam. Het is maar 10 centimeter en toch een wereld van verschil.
Tenminste, dat zei mijn vrouw. Dat bagagerekje voorop is natuurlijk nog als nieuw.


Brede velgen! En een race grille. Deze kan vast wel 140. Ik vind hem toch mooi.
Lange antenne ook.

(wordt vervolgd)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan Folkersma (GAST)
  • Jan Folkersma (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Are we alone?
Lees meer
24-09-2016 20:46 #163734 door Jan Folkersma (GAST)
Beantwoord door Jan Folkersma (GAST) in topic Volvo Klassieker Beurs 2016, U komt toch ook!

Ik weet niet waar dit vandaan komt, Luxemburg? Die trekhaakbeschermer is goed gevonden
natuurlijk, maar ik moest ook erg lachen om de nummerplaathouder. Rare jongens, die
700-serie liefhebbers.


Hier heb ik een tijdje naar staan kijken samen met iemand anders. Schitterend! Het kenteken
zegt dat dit een oudje is maar de auto is beter dan in nieuwstaat! Of uit Amerika gehaald,
of omgebouwd. Anywho, nicely done!


Nog een bekende. Was ooit van een Belgische, actief op Volvolvo.nl. Nadat problemen
met de carburateur waren opgelost, verkocht. Zo te zien nu nog steeds van een liefhebber.


Dat lijkt wel mijn 240! Maar ik heb geen Virgo's. Wil ik ook niet. Corona's worden wel snel
vies en je krijgt ze bijna niet schoon, maar dat hoort nou eenmaal zo. Vind ik :)


Vroege 740's (1986?) ook niet lelijk. Zeker niet als je ze zo bij elkaar ziet. Die zijn
voor een prikkie te koop en dan heb je toch iets moois. Wie weet.

Tot volgend jaar. Weer in Rosmalen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-09-2016 21:21 - 24-09-2016 22:32 #163736 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Volvo Klassieker Beurs 2016, U komt toch ook!
En daar stond hij dan, dit ben ik ook van plan om te gaan doen met mijn zoon zijn 245 uit 1982. Wat is het toch een bofkont.





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-09-2016 09:20 - 25-09-2016 09:21 #163742 door Jörg Sudowe
Beantwoord door Jörg Sudowe in topic Volvo Klassieker Beurs 2016, U komt toch ook!
Toch de volgende keer eerder naar de beurs gaan Jan - er stond nog een betere Express:


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-09-2016 20:23 #163748 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Volvo Klassieker Beurs 2016, U komt toch ook!
Hallo,
Zaterdag met veel plezier naar de Volvo beurs geweest.
Wat mij wel verbaasde is dat ik als clublid wel gewoon € 10,00 entree moest betalen. Naast (sinds dit jaar) lid van de Volvo club ben ik nog lid van o.a. de Alfa club die 1x per jaar een weekend het circuit van Zandvoort afhuurt en waar de leden per lidmaatschap met twee personen gratis binnen mogen. Ik heb eens rondgevraagd en mijn conclusie is dat eigenlijk bij heel veel auto en motor clubs de leden standaard gratis binnen mogen (uitgezonderd voor evenementen waar bijvoorbeeld uitgebreid catering wordt geregeld). Het gaat niet echt om het bedrag maar als ik in het club blad voorwoord lees dat de club financieel meer dan gezond is vindt ik het op zijn minst vreemd.
Thom

The difference between men and boys is the price of their toys

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-09-2016 20:27 #163751 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Volvo Klassieker Beurs 2016, U komt toch ook!
Gisteren (inderdaad Jan, die turquoise was die van mij, kon niet missen met die deuk) naar de beurs in Rosmalen geweest en een prima achterbumper voor de 145 gescoord, en ook de benodigde sierstrip is gelukt.
Op het parkeerterrein was weer erg veel moois te zien maar wederom relatief weinig 140's, zal wel iets met de exclusiviteit van dit model te maken hebben ;), ook binnen zette deze lijn zich voort qua onderdelen.
Nog een aantal bekenden tegengekomen en even een babbeltje mee gemaakt en ook live kennis gemaakt met Paul Schaap (ivm de bumper, maar uiteindelijk werd 't toch een andere; nogmaals bedankt voor de moeite van het meenemen Paul) en Rob Baeten en zijn indrukwekkende Katterug-Cabrio-Project. Altijd leuk om de mensen achter de forumnamen eens te ontmoeten.
Ook van mij nog wat foto's (sorry voor de kwaliteit, ik had expres camera meegenomen maar de accu bleek leeg, dus 't zijn "telefoonplaatjes"):

allereerst een rijtje 140's:


ook een lekker ruim modelletje, maar wel zonder achterbank:


er was stond zelfs een VALP te koop voor 't wat ruigere werk:


stoere Duett van Garage van West in mooi Volvo-blauw:


Boele's P1800 valt toch weer op in het rijtje:


"uit Zweden !":


Eén van de zeldzame overgebleven P1900's:


En een heuse Jakob, op de radiateur het bekende Volvo-logo gemonteerd met die diagonale metalen strip, toen nog functioneel, nu hét Volvo kenmerk:

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-09-2016 20:36 #163753 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Volvo Klassieker Beurs 2016, U komt toch ook!
En nog een paar:

een 240 met een 240 aanhanger, je valt wel op :lol:


een erg mooie Amazon Cabrio:


en als je dan toch aangehouden moet worden, dan...

Groet, Hans
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.