!!24 maart !! technisch lassen SBKArnhem

Lees meer
02-02-2012 22:43 #110352 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic !!24 maart !! technisch lassen SBKArnhem
Prima, Vilmar kan ook, dus het was de moeite waard om een week te vervroegen

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2012 23:35 #110976 door Niek Bolijn
Beantwoord door Niek Bolijn in topic !!24 maart !! technisch lassen SBKArnhem
De deadline voor het opgeven stond toch op 14 februari? Is het nog mogelijk om op te geven?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-02-2012 08:06 #110977 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic !!24 maart !! technisch lassen SBKArnhem
Hoi Niek,

Er zijn nog een paar plaatsjes, geef me even een pb met je email dan krijg je 1e week maart alle informatie

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-03-2012 20:44 #111955 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic !!24 maart !! technisch lassen SBKArnhem
Vandaag was het dan zover.

met wat vertraging in Arnhem aangekomen (gaan ze op zaterdag aan de weg werken en stond ik 5 minuten van mijn huis al stil :( ).
Maar goed, er was nog zat koffie en ik moet zeggen, de dag was die ruime twee uur rijden meer dan waard. Vertinnen is iets waar ik zeker mee ga spelen, en ook het lassen was leerzaam en vermakelijk. Het proefstukje werd ook gebruikt om de verschillen (te weinig gas, te weinig of juist teveel stroomsterkte etc.). de meeste moderne kunstenaars zouden er hun vingers bij afgelikt hebben of juist jaloers het geheel afgekraakt hebben. Maar het beste was toch om gewoon gezichten bij namen te hebben en mensen die ik alleen van forum reacties kende nu eens echt te ontmoeten.

Een echte aanrader en een welbestede zaterdag.
Een linkje naar wat foto's:
www.dropbox.com/gallery/8262015/1/Las-dag?h=40bd4c

Groetjes,
Gerben.

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-03-2012 23:54 #111961 door Niek Bolijn
Beantwoord door Niek Bolijn in topic !!24 maart !! technisch lassen SBKArnhem
Was inderdaad erg leuk om iedereen eens in het echt te zien. Gezellig wat over de hobby kletsen onder het genot van een stuk vlaai en een bak koffie is nooit weg.

Ik denk dat ik het vertinnen als het zover is ook zeker ga proberen, eerst maar eens met het plaatwerk en de dorpel gaan stoeien.

Niek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-03-2012 00:24 #111962 door Oscar Keur (GAST)
Beantwoord door Oscar Keur (GAST) in topic !!24 maart !! technisch lassen SBKArnhem
Was zeker zeer gezellig,
en inderdaad ook leuk om nou eens de medeliefhebbers te zien!

De koffie was lekker, en het kunstwerk kunstig....

Was zeer leerzaam en ik zie uit naar een volgende workshop!

Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-03-2012 22:12 #111982 door Niek Bolijn
Beantwoord door Niek Bolijn in topic !!24 maart !! technisch lassen SBKArnhem
En de gisteren genoemde spreuk is zeker waar: het valt nooit mee als je gaat zoeken naar harde stukken plaatwerk. Vandaag bij mijn amazon er achter gekomen dat er nog veel meer weg moet worden gehaald dan eerst het idee was...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-03-2012 22:31 #111983 door Frans de Grood
Beantwoord door Frans de Grood in topic !!24 maart !! technisch lassen SBKArnhem
Ik heb me zaterdag ernstig vermaakt en nog wat opgestoken ook, wat meer vertrouwen gekregen om aan m'n projecten te werken (spijlbus en 745tic)

foto's:
www.dropbox.com/gallery/2370626 ... 4?h=e9f0d5
(dacht dat ik er meer had gemaakt, blijkbaar was lassen leuker)

groet en tot ziens,
Frans de Grood
D-H

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-03-2012 08:38 #111999 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic !!24 maart !! technisch lassen SBKArnhem
Geslaagde dag zaterdag!

Ed, bedankt voor de organisatie en ben blij dat m'n 145 als voorbeeld kon dienen. Is toch weer 1 gaatje minder..

Het helpt absoluut om tijdens zo'n dag een duidelijk doel te hebben, dan weet je waar je het voor doet en bovendien moet 't aan het eind van de dag klaar zijn, want anders is het zo lastig thuiskomen..

Gisteren het hoekje bij de linkerachterdeur grof geschuurd en alvast in de primer gezet, het plan is om de hoek binnenkort netjes af te werken.

Bedank ook Jacco nog een keer, dat wilde ik aan het eind van de dag nog doen maar toen was hij net weg.. veel nuttige tips en het werkt super als er af en toe een expert meekijkt!

Het was erg gezellig, bedankt allemaal! Ook voor het fraaie beeld van Gertjan's vroege Amazon in m'n achteruitkijkspiegel op de heenweg:)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-03-2012 17:41 #112114 door Vilmar Dijkstra
Beantwoord door Vilmar Dijkstra in topic !!24 maart !! technisch lassen SBKArnhem
Hallo jongens,

Was inderdaad weer een perfecte bijeenkomt. Ed, bedankt voor de organisatie! Veel geleerd en weer leuke mensen leren (her)kennen. Gerben, bedankt voor de foto's! Mooi om de twee oudjes naast elkaar te zien. Gert jan, ik verheug me al weer op de volgende ontmoeting!

Groet, Vilmar

Amazon 1960 two tone 6 volt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.