Onderdeelnummers velgen
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-12-2007 21:16 #50707
door Marc van der Marek (GAST)
Onderdeelnummers velgen is gemaakt door Marc van der Marek (GAST)
<p>Goedenavond.</p><p>Is de velg met nummer 677103 dezelfde velg als de 677100 (4,5Jx15x20)?</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Dop Dobbel (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
16-12-2007 21:31 #87657
door Dop Dobbel (GAST)
Beantwoord door Dop Dobbel (GAST) in topic Onderdeelnummers velgen
<p>Hier wat nummer van velgen welke onder andere op de 140 en 160 zaten:</p><p>Helaas staat jouw nummer er niet bij
.</p><p>
www.volvoniacs.net/vip/servlet/KbServlet...26/reifen140-160.pdf
</p><p>Zijn het de oude (zoals amazon) of de nieuwere velgen van de 140?</p>
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-12-2007 21:51 #87656
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Onderdeelnummers velgen
<p>Dankje, dat Reifen bestandje kende ik al. Had ik er bij moeten vermelden. 677100 is de oude 140 velg, 677103 lijkt er precies op maar moet toch ergens anders zijn.</p><p>Waarom zouden twee dezelfde velgen een ander onderdeelnummer hebben? Gaat tegen mijn gevoel voor Volvologica in.</p>
- Rudolf Kleyn
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-12-2007 10:37 #87655
door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic Onderdeelnummers velgen
<p>In een onderdelenboek is dit vast terug te vinden. Weet wel dat bij de 5,5j Amazonvelgen er versies zijn met dezelfde ET waarde (de mm in het bestand in de link hierboven), maar met verschillende nummers omdat ze van verschillende toeleveranciers komen. Deze velgen bestaan van de Duitse leveranciers Lemmerz en Kronprinz en met het label van Volvo. Het nummer kan dus verschillen omdat ze van verschillende fabrikanten komen. Mogelijk is het overzicht hierboven niet compleet omdat het een verklaring is voor de Duitse TÜV, met velgen die in Duitsland gebruikelijk zijn.</p>
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-12-2007 00:05 #87654
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Onderdeelnummers velgen
<p>ik zou de velgen eens moeten zien, soms kan inderdaad een andere toeleverancier een ander nummer krijgen; maar er kunnen ook technische verschillen zijn: al of niet een tubelessribbel of grootte van ventielgat of vorm velghoorn (rand) of de offset/ET.</p><p>pas op met de offset/ET, bij de Amazon bijvoorbeeld kan deze waarde 5 mm verschillen, iets dat je alleen ziet als je het meet en is alleen herkenbaar aan een iets ander (onderdeel)nummer.</p><p>Op de recente Volvo Klassieker Markt lagen er weer de diverse setjes 5,5 inch velgen waar bij nadere inspectie van de nummers drie verschillende offset/ET waarden tussen zaten; iets wat je op het eerste gezicht niet ziet, en pas merkt bij het rijden</p>
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-12-2007 22:51 #87653
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Onderdeelnummers velgen
<p>Ik heb geen onderdelenboek, dan maar meten. Drie onderdeelnummers waar ik zo geen verschil aan heb kunnen ontdekken, 677100, 677103 en 688141, allemaal van Fergat, Volvo Import. Aangezien de banden er nog op zaten kon ik alleen de 'backspace' meten, van velgrand tot aanlegvlak, allemaal gelijk. ET kom ik op 39 mm uit, en niet 25 zoals in het Reifen bestand. Dat kan haast niet aan mijn rekenwerk liggen.</p><p>Allemaal 8 ovale gaten, 1 tubelessribbel op de buitenrand, zelfde velgrand, wat valt er nog meer aan een velg te zien?</p>