steekassen 140 uit- en in bouwen

Lees meer
30-12-2007 17:35 #50666 door Emo van Halsema
steekassen 140 uit- en in bouwen is gemaakt door Emo van Halsema
<p>ik wil de achteras incl. remankerplaten van mijn 1971 142 laten stalen. Om de remankerplaten te verwijderen moeten de steekassen er uit. Dit lijkt me een simpele klus, gewoon de opsluitplaat die met 4 boutes vastzit, verwijderen. Maar dan? Kan ik de assen er zo uit trekken...? En daarna, zo terug plaatsen? het stelmachaniek is me niet geheel duidelijk. Volgens Haynes zit er rechts een afstelschroef, maar volgens mij is links en rechts gelijk.</p><p> </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-12-2007 19:49 #87899 door Emo van Halsema
Beantwoord door Emo van Halsema in topic steekassen 140 uit- en in bouwen
in de Olyslager vraagbaak staat dat er aan de rechterzijde in de opsluitplaat een stelmoer zou moeten zitten, maar die zit er volgens mij niet. In de workshop manual van intereurope wordt wel gesproken over een adjusting nut. In de onderdelencatalogus staat de opsluitplaat (pressure plate) als 2x voorkomend aangegeven, wat zou inhouden dat ze links en rechts gelijk zijn. In de Kluwer (nederlandse vertaling van Haynes) van de 240 wordt helemaal niet gesproken over het afstellen van de as.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-12-2007 22:49 #87898 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic steekassen 140 uit- en in bouwen
De steekassen zijn er dan inderdaad zo uit te trekken en ook weer zo terug te plaatsen. Wel kun je wat weerstand ondervinden voordat ze loskomen. Succes, Paul Franse.

Life is what you make it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-12-2007 20:35 #87897 door Emo van Halsema
Beantwoord door Emo van Halsema in topic steekassen 140 uit- en in bouwen
<p>Paul, bedankt voor de tip. </p><p>De steekassen liggen er inmiddels uit (even tikken). Voor het stalen heb ik de koppen van de as met de boutjes van de opsluitplaten afgesloten met triplex plaatjes.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.