diff moer aanzetten

• Edgar Beekhuyzen
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
12-02-2008 13:51 #50588 door Edgar Beekhuyzen
diff moer aanzetten is gemaakt door Edgar Beekhuyzen
<p>hallo, ik heb onlangs de keerring vervangen van het differentieel van mijn katterug.</p><p>nou is mijn vraag hoe vast de moer moet zitten (hoeveel N M) of is goed vast goed genoeg?</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-02-2008 20:17 #88263 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic diff moer aanzetten
<p>Die moer waarmee de flens op het diff. zit wordt bij de 140 serie vastgezet met 28-30 kgm, en is daarmee veruit de meest vast aangedraaide moer/bout van de hele auto. Dat is zoiets als erg goed vast en dan nog een keer in de rondte. Gaat je waarschijnlijk ook niet lukken met de auto op de grond, zo hard moet je trekken en zo veel slag heb je ervoor nodig.</p><p>Vermenigvuldigen met 9,8 levert 274-294 Nm. Voor de PV weet ik de waarde niet precies, maar je kan deze moer in elk geval niet zomaar aandraaien en hopen dat het blijft zitten.</p>

• Bernard Piek
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-02-2008 06:18 #88262 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic diff moer aanzetten
Praktisch gezien wordt een dergelijke moer aangeslagen met een luchtsleutel. Alternatief: Stang van een meter en daar met 30 kilo aan trekken. Onder de auto liggend zal dit zeer moeilijk zijn.

• Edgar Beekhuyzen
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
16-02-2008 14:08 #88261 door Edgar Beekhuyzen
Beantwoord door Edgar Beekhuyzen in topic diff moer aanzetten
<p>Bedankt voor reactie. Goh het is nog wel wat 30 kilo maal ongeveer 10 is 300 newton.</p><p>Als ik hem met een luchtsleutel aanzet heb je dan ook werkelijk die 30 kilo te pakken?</p><p>groetjes Ed</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD