Uitlijnen Amazon
- Victor Broos
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2008 11:43 #50525
door Victor Broos
Uitlijnen Amazon is gemaakt door Victor Broos
<p>He sleutelaars, Ik heb - jaaarenlang - een 122S/1966 gereviseerd en als bijna laatste klus de uitlijning laten doen bij Euromaster. Ik kreeg een keurig uitlijnrapport en vroeg mij thuisgekomen af of de basisafstelling wel klopte. Op het rapport staat <strong>VOLVO 100/110D/200, 76-82</strong> hetgeen mij niet erg correct overkomt. Ik las, op zoek naar info, de zeer instructieve site van Tinus Techniek (wel te laat gelezen dus, want na de uitlijning) Als ik het rapport nu goed lees - wat nog niet zo eenvoudig is als het lijkt - zijn de volgende waardes aangehouden;</p><p><strong>Naloop </strong>+4.50, <strong>Wielvlucht </strong>- 0.20, <strong>Toespoor</strong> +0.15/totaal 0.30 Is naloop hetzelfde als askanteling?</p><p>Ik heb het rijgedrag nog niet goed kunnen testen, omdat de beide carb's nog in revisie zijn.</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
12-03-2008 14:38 #88563
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Uitlijnen Amazon
<p>Zie
www.timloto.org/download/pdf_lesbrieven/...rstellen/sporing.pdf
</p><p>Op basis daarvan zou je zeggen dat naloop inderdaad hetzelfde is als askanteling of caster. </p><p>Volgens mij zul je het niet direct merken in je rijgedrag. Wel wat in het sturen, voornamelijk stilstaand. Als de kanteling niet goed staat, moet je de auto teveel "optillen" bij een verre stuuruitslag en zal dat dus zwaar gaan. Ook merk je het op langere termijn aan de slijtage van je banden, maar dan is het eigenlijk al te laat.</p><p>Overigens hebben ze onze Amazon's niet in hun systeem staan en nemen ze een (willekeurige) andere auto en voeren ze daar de doelwaarden voor de Amazon in (eventueel zelf aan te leveren op basis van inderdaad Tinus Techniek info).</p><p>Die van mij is wel eens uitgelijnd als een <font size="2">SsangYong volgens het rapport, en kreeg gelukkig toch m'n Amazon weer mee terug </font></p>
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.