versnellingsbak
- Ben Bergmans
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-05-2008 18:07 #50373
door Ben Bergmans
versnellingsbak is gemaakt door Ben Bergmans
Moet de ingaande as van een versnellingsbak niet vrijlopen t.o.v. de uitgaande as als de bak in zijn vrij staat? Ik krijg het niet voor elkaar bij een losse bak. En als de motor loopt, draait de ingaande as toch gelijk met de motor. Dit wil ik wel zeker weten voordat ik de bak wissel. Al dank voor de tips
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-05-2008 19:56 #89160
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic versnellingsbak
<p>Ben, in de vrijstand moet de ingaande as vrij rond kunnen draaien t.o.v. de uitgaande as. Er zit intern een lager tussen deze twee assen dat iets of wat vrijving heeft. Maar je moet de asen los t.o.v. elkaar kunnend draaien. In de vierde versnelling zijn de assen aan elkaar doorgekoppeld en moeten ze even snel ronddraaien.</p><p>In de overige versnellingen moet de uitgaande as langzamer ronddraaien dan de ingaande as. Eigenlijk is de versnellingsbak dus een vertragingsbak.</p>
- Ben Bergmans
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-05-2008 22:26 #89159
door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic versnellingsbak
Han, bedankt voor de snelle reactie. Dat leek mij ook. Ik heb al een bak gekocht die dit niet had. ik weet niet of het een wat grotere wrijving is of dat het lager misschien vast zit. Gelukkig kan ik de bak die ik nu heb weer omruilen voor een goede. Dan komt het plaatsen nog. Hopelijk lukt dat zonder al teveel problemen.