schokken bij optrekken

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-06-2008 01:38 #50299 door
schokken bij optrekken is gemaakt door
<p>hallo,
betreft pv544, bwj. 1965.
ik heb in t forum eens gezocht maar kan mn antwoord nergens vinden.
bij het optrekken schokt het in het vooronder ontzettend tijdens de eerste meter. als de koppeling eenmaal omhoog is dan loopt ie super. tijdens het rijden zijn er geen rare/enge geluiden. tis alleen die eerste meter.
over 2 weken ga ik naar frankrijk. moet ik me zorgen maken? iemand een suggestie wat de oorzaak kan zijn?
vr.gr.
roel</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-06-2008 13:19 #89420 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic schokken bij optrekken
<p>Hoi Roel!</p><p>Waarschijnlijk lekt de achterste krukaskeering. Dan wordt de koppeling een beetje vet en dat kan het schokken veroorzaken. </p><p>Probeer eens om de koppeling te laten slippen door de voorwielen te blokkeren met bijvoorbeeld 2 klinkers. Dan slijt de olie eraf en is het schokken weer een tijdje weg.</p><p>Als dat inderdaad gebeurt, weet je zeker dat dit de oorzaak is.</p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-06-2008 19:32 #89419 door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic schokken bij optrekken
Bij mijn katterug is het zo dat als hij enige weken stil staat, bij het optrekken een jankend geluid te horen is. Dit wijt ik ook aan olie of vocht op de koppelingsplaten. Als hij eenmaal goed warm is en enige keren heeft opgetrokken, verdwijnt het geluid weer. Hij doet dit al jaren en het wordt niet erger dus voorlopig niets aan doen. Of regelmatiger ermee rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.