Koppeling vervangen

• Rudi Haentjens
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-01-2026 17:30 #1479606 door Rudi Haentjens
Koppeling vervangen is gemaakt door Rudi Haentjens
Beste kan een transmissie van een pv444 1957 met B16 motor en een M40 transmissie er langs onder uitgehaald worden ?
na verwijderen van cardanas , pook, koppelingsvork , bescherplaat koppeling , en km teller 
eerst had de wagen een H6 transmissie , maar die is in 2020 vervangen door een M40  toen de motor er uit was 
Alvast bedankt voor eventuele info 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ben Bergmans
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-01-2026 13:46 #1479615 door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic Koppeling vervangen
Rudi,
Een paar jaar geleden heb ik bij mijn 544 uit 1960 met B16a en M40 bak de koppeling vervangen. De motor was er toen uit en ik weet dat ik toen dacht dat lukt nooit met de motor er in. Ik denk dat je ook van de motorzijde iets los moet halen. Precies weet ik het niet meer maar wel dat het bij mijn auto niet ging. En ik denk dat een 444 niet zoveel anders is. Succes Ben

• Rudi Haentjens
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-01-2026 14:04 #1479617 door Rudi Haentjens
Beantwoord door Rudi Haentjens in topic Koppeling vervangen
Beste bedankt voor de info , ondertussen heb ik de transmissie er al uitgehaald langs onder , dit ging vrij gemakkelijk , juist een kleine hapering met de druklagerhouder maar voor de redt ging het vlot inacht genomen dat ik geen brug of put heb , de wagen vrijhoog op poten gezed en andere om de veiligheid te garanderen  , maar ging er vlotjes uit , er terug in plaatsen zal wat anders worden ik stond versteld hoeveel ze woog , veel meer als een H6 3 vitesse  , wordt vervolgd 
grtjs Rudi