Naald snelheidsmeter 140

Lees meer
01-01-2009 12:31 #49987 door Paul Franse
Naald snelheidsmeter 140 is gemaakt door Paul Franse
<p>Hallo, ik heb even gezocht in het forum maar ben dit niet tegengekomen: de naald van mijn snelheidsmeter (145 '73) staat plotseling tegen de verkeerde kant van het aanslagnokje (het pennetje op de nulstand). Snelheidsmeter staat bij stilstand rechts van dit nokje en loopt er bij het wegrijden tegenaan, de dag- en totaalteller werken prima. Helaas heb ik niet gezien wat er is gebeurd, of de naald doorgeslagen is over de schaal (zo hard gaat de auto echt niet), of op de terugweg over het nokje is gewipt. Weet iemand wat de oorzaak is en of dit eenvodig te verhelpen is? Het liefst zou ik deze meter herstellen want hij is uiterst nauwkeurig tot 120 km/h, daarna gaat hij iets te weinig aangeven. Graag een oplossing voor de bonnen binnenstromen......</p><p>Groet, Paul Franse</p><p> </p>

Life is what you make it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-01-2009 08:12 #90794 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Naald snelheidsmeter 140
Heel wonderlijk!
Probeer hem uit elkaar te krijgen. De naald moet door een of ander toeval langs de nul-nok gekomen zijn. Vast een eenvoudig mechanisch probleempje.
Tenzij de aandrijving van de naald stukgegaan is, maar dat ontdek je dan vanzelf. De vierkante meters zijn overigens dezelfde als in de 240 serie, dus een vervanger te pakken krijgen is niet ingewikkeld.

succes.

groeten, Rob.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-01-2009 19:11 #90793 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic Naald snelheidsmeter 140
<p>Hallo Rob,</p><p>ik heb hem uit elkaar, het veertje dat de naald terugbrengt bleek gebroken. Een combinatie van zwaartekracht en wrijving hield de naald rechts van het aanslagnokje. Het is helaas niet te repareren. Markplaats etc. bracht geen succes, en omdat het een dagelijks gebruiksauto is zoek ik langs deze weg met spoed een vervangende teller, r0,605. Wie heeft er nog eentje liggen (losse teller of complete unit) liefst in de regio Helmond Eindhoven. Reacties bij voorkeur op paul.en.marieke(apestaartje)zonnet.nl. Ik zet hem ook bij vraag en aanbod, maar heb het idee dat dit eerder gelezen zal worden.</p><p>Groet, Paul Franse</p><p> </p>

Life is what you make it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2009 11:44 #90792 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic Naald snelheidsmeter 140
<p>Ben inmiddels voorzien van een andere snelheidsmeter, ik weet nog niet of deze ook zo nauwkeurig is, de praktijk zal het leren.</p><p>Groet,</p><p>Paul Franse</p><p> </p>

Life is what you make it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-02-2009 21:14 #90791 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic Naald snelheidsmeter 140
<p>De nieuwe kilometerteller geeft te weinig aan (120 op de teller is 126 in werkelijkheid). De overdrive is nu voorzien van een 18 tands tandwieltje (380168), een 17 tands tandwieltje (380166) zou het probleem oplossen. Probleem is echter dat het 17 tands tandwieltje niet meer te verkrijgen is (voor zover ik kan nagaan). Heeft iemand nog een dergelijk tandwieltje liggen dat ik kan overnemen of ruilen tegen een 18 tands tandwieltje?</p><p>Groet,</p><p>Paul Franse</p><p> </p>

Life is what you make it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.