Hoe heet de achteras van de 1969 Amazon exact?
- Edo Dijkgraaf (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-03-2009 21:48 #49835
door Edo Dijkgraaf (GAST)
Hoe heet de achteras van de 1969 Amazon exact? is gemaakt door Edo Dijkgraaf (GAST)
Beste mensen,
Ik wil googlen of er een TrueTrac sper in de achteras past. Ik lees weleens dat de achteras een spicer is en dat er een verschil is tussen de vroege en de latere Amazons. Daarom heb ik een paar vragen:
1. Wat is het verschil tussen de oude en de nieuwe achteras?
2. Vanaf welk jaar is de nieuwe achteras geleverd?
3. Hoe heet de achteras (Spicer ?) exact? Alleen Spicer is een beetje weinig.
Ik hoor graag van jullie!
Groet,
Edo
Ik wil googlen of er een TrueTrac sper in de achteras past. Ik lees weleens dat de achteras een spicer is en dat er een verschil is tussen de vroege en de latere Amazons. Daarom heb ik een paar vragen:
1. Wat is het verschil tussen de oude en de nieuwe achteras?
2. Vanaf welk jaar is de nieuwe achteras geleverd?
3. Hoe heet de achteras (Spicer ?) exact? Alleen Spicer is een beetje weinig.
Ik hoor graag van jullie!
Groet,
Edo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-03-2009 23:13 #91441
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Hoe heet de achteras van de 1969 Amazon exact?
<p>al eens bij NorDrive gekeken?</p><p>ik dacht
www.nordrive.com
- D. Spieard (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-03-2009 13:38 #91440
door D. Spieard (GAST)
Beantwoord door D. Spieard (GAST) in topic Hoe heet de achteras van de 1969 Amazon exact?
Volgens mij is de officiele naam: DANA 27 spicer achteras.
- Colin Hage (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2009 19:43 #91439
door Colin Hage (GAST)
Beantwoord door Colin Hage (GAST) in topic Hoe heet de achteras van de 1969 Amazon exact?
Op
www.volvoamazonpictures.se
staat hier een heel verhaal over, inclusief een overzicht met bouwjaar en typen achteras.
Kijk onder het kopje 'production' en dan 'power train'. Stukje naar beneden scrollen en je bent er.
Kijk onder het kopje 'production' en dan 'power train'. Stukje naar beneden scrollen en je bent er.
- Edo Dijkgraaf (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-03-2009 22:14 #91438
door Edo Dijkgraaf (GAST)
Beantwoord door Edo Dijkgraaf (GAST) in topic Hoe heet de achteras van de 1969 Amazon exact?
Geweldig bedankt mensen!
Ik kan nu verder met zoeken. Ik had de NorDrive website wel gezien, maar wist nog niet welk type onder mijn Amazon zit.
Als ik Dana 30 google, zie ik gelijk hoe ze bij NorDrive op de 3.73 ratio komen. Het zou een voorlopig alternatief voor het ontbreken van een overdrive op mijn Amazon kunnen betekenen.
Man, ik moet maar een masterplan maken en deze opsplitsen in deelprojecten. Leuk!
Ik kan nu verder met zoeken. Ik had de NorDrive website wel gezien, maar wist nog niet welk type onder mijn Amazon zit.
Als ik Dana 30 google, zie ik gelijk hoe ze bij NorDrive op de 3.73 ratio komen. Het zou een voorlopig alternatief voor het ontbreken van een overdrive op mijn Amazon kunnen betekenen.
Man, ik moet maar een masterplan maken en deze opsplitsen in deelprojecten. Leuk!
03-03-2009 18:17 #91437
door Ben Flierman
tinustuning.nl
Beantwoord door Ben Flierman in topic Hoe heet de achteras van de 1969 Amazon exact?
<p><em>"Als ik Dana 30 google, zie ik gelijk hoe ze bij NorDrive op de 3.73 ratio komen. Het zou een voorlopig alternatief voor het ontbreken van een overdrive op mijn Amazon kunnen betekenen."</em></p><p>Edo, bedenk wat dat zo'n grapje al snel zo'n 2 tot 3 maal duurder is dan gewoon een overdrive of 5-bak plaatsen. Daarnaast gaat je acceleratie achteruit. Ik zou het je dus afraden. </p><p>Ben</p>
tinustuning.nl