Achteras van de PV544
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
11-05-2009 19:39 #49706
door Rob Baeten
Achteras van de PV544 is gemaakt door Rob Baeten
<p>Hallo Allemaal,</p><p>Wie kan mij vertellen of de overbreng verhouding in de achteras van de PV544 veranderd is voor de B18 met driebak en de B18 met de vierbak. Ik heb namelijk een achteras van een 544 favoriet (met driebak) die ik wil gebruiken voor mijn PV544E met vierbak. Verder wil ik graag weten of ik het differentiel van een Amazon as over kan bouwen in een Katterug as, is er iemand die dit al eens gedaan heeft.</p><p>Alvast bedankt.</p><p>Groeten, Rob</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudolf Kleyn
- Platinum lid
-
Minder
Meer
12-05-2009 11:49 #92030
door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic Achteras van de PV544
<p>De 544's met B18 horen een overbrenging van 4,1 : 1 te hebben, ongeacht de versnellingsbak. De driebak heeft overigens dezelfde eindoverbrenging (1:1) als de vierbak, alleen zijn de stappen tussen de versnellingen groter.</p><p>In principe moet de as dus hetzelfde zijn, maar je weet nooit of hij al eens is gewisseld. </p><p>4,1: 1 is dezelfde overbrenging als een Amazon zonder overdrive.
Duett heeft 4,56 : 1, evenals 544/444 t/m B16 en de Amazon met overdrive af fabriek.</p><p>Wisselen van differentieel met Amazon is voor zover ik weet wel mogelijk. Ik heb dat overigens nooit zelf gedaan. Het is echter dezelfde overbrenging, daarvoor hoeft het dus niet.</p><p>Nordrive (Drachten, www.nordrive.com ) bouwt uiteenlopende assen voor Amazons en kattenruggen, met aangepaste overbrengingen en limited slip voor onder andere rallygebruik. Daar kun je ook nog informeren.</p>
Duett heeft 4,56 : 1, evenals 544/444 t/m B16 en de Amazon met overdrive af fabriek.</p><p>Wisselen van differentieel met Amazon is voor zover ik weet wel mogelijk. Ik heb dat overigens nooit zelf gedaan. Het is echter dezelfde overbrenging, daarvoor hoeft het dus niet.</p><p>Nordrive (Drachten, www.nordrive.com ) bouwt uiteenlopende assen voor Amazons en kattenruggen, met aangepaste overbrengingen en limited slip voor onder andere rallygebruik. Daar kun je ook nog informeren.</p>
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
12-05-2009 17:03 #92029
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Achteras van de PV544
<p>He Rudolf,</p><p>Bedankt voor je reactie, hier kan ik mee aan de slag.</p><p>Groeten, Rob</p>