koppelings set plaatsen

• jeroen thoonen (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
11-07-2009 17:35 #49609 door jeroen thoonen (GAST)
koppelings set plaatsen is gemaakt door jeroen thoonen (GAST)
Hopelijk het laatste probleem voor de vakantie. Alle andere zijn mede door jullie advies verholpen. Maar vandaag begon de koppeling weer een raar gierend geluid te maken. Dit gebeurt wanneer de motor draait in zijn vrij, versnelling in zijn 1 wordt gezet en de koppeling rustig omhoog laat komen. Dan begint ie me te gieren en schreeuwen, en zodra ik optrek, want dat doet ie allemaal wel, dan is het weer voorbij.
Nu ben ik bij volvo man langs geweest,maar die heeft komende week helaas geen tijd, dus gaf hij mij het advies een nieuw koppelingsset te kopen en die te vervangen.
Heeft iemand dit al eens gedaan en wat zijn de logische stappen. Hij heeft het even kort uitgelegd, maar vind het ook handig als ik het even na kan lezen. Want dan kan ik een doe het zelf garage reserveren. Heb al wel speciaal gereedschap meegekregen voor de klus.
Iemand advies, zodat ik alsnog volgende week zondag op vakantie kan.
Is het trouwens een moeilijke tijdrovende klus?

Alvast bedankt

Jeroen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• jeroen thoonen (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
11-07-2009 18:10 #92560 door jeroen thoonen (GAST)
Beantwoord door jeroen thoonen (GAST) in topic koppelings set plaatsen
Oh ja
Gaat om amazon combi uit '65

En mochten er enthousiastelingen zijn die Tilburg niet te ver vinden om eventueel te helpen
dan hoor ik het graag.
Heb zelf wel het garage handboek, maar voor onervaren imand als ik is het vrij verwarrend

thoonen@hotmail.com

• Ronald Menges
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
11-07-2009 18:41 #92559 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic koppelings set plaatsen
<p>Dag Jeroen,</p><p>Ik denk dat je toplager kapot is. Dat is het lager, waar de priceas indraait. In Nederlands: de versnellingsbak steekt met een as in de motor Als de versnellingsbak verwijderd is, zie je een gat en daar zit het lager in. Met een truc is dit lagertje te verwijderen. Alleen de versnellingsbak verwijderen is ook niet eenvoudig zonder een 3/8 bitje, want je komt er moeilijk bij. Verstandig is het om dan ook maar de drukgroep en de koppelingsplaat te vervangen, omdat met dit vele werk je niet wilt dat je over een jaar deze klus weer moet doen, tenzij de vorige keer bij het vervangen van de plaat het toplager niet vervangen is. Tilburg is te ver weg voor mij. Je moet rekenen op minstens een dag werk </p><p>Groet, Ronald</p>

• Ben Bergmans
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-07-2009 13:57 #92558 door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic koppelings set plaatsen
<p>Jeroen,</p><p>Zou het niet het koppelingslager zijn? Het geluid moet weg zijn als je de koppeling intrapt. Overigens woon ik in Tilburg en wil wel een handje toesteken.</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD