Motorblok B20 gemerkt D met zuigers gemerkt G

• Eric Dezittere
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
11-07-2009 19:59 #49608 door Eric Dezittere
Motorblok B20 gemerkt D met zuigers gemerkt G is gemaakt door Eric Dezittere
Ik heb een motor B20 met slechts 37.000 km, ooit gekocht uit een ongevalwagen.Bij het afnemen van de kop om deze te voorzien van harde klepzittingen valt het mij op dat het blok aan de bovenkant, onder de koppakking is gemerkt met een D, en dat de zuigers, die er als nieuw uit zien gemerkt zijn met een G. De cilinderwanden vertonen duidelijk nog geen gebruissporen, en bij het opmeten is deze inderdaad nog nooit uitgeboord en dus inderdaad standaart met zeer weinig km. Kan iemand mij zeggen wat het verschil is tussen zuigers gemerkt D en zuigers gemerkt G ? want ze bestaan inderdaad beide . en kunnen zuigers gemerkt G gebruikt worden in een blok gemerkt D??. Graag had ik daar een antwoordje en wat uitleg op.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-07-2009 21:07 #92561 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Motorblok B20 gemerkt D met zuigers gemerkt G
<p>De diameters worden in de fabriek nauwkeurig gemeten, bijvoorbeeld bij de B21 zijn er vier markeringen voor de boring: C 92.00-92.01, D 92.01-92.02, E 92.02-92.03, en G 92.04-92.05 mm. Voor elke boring zijn bijbehorende zuigers, lijkt me dat een G zuiger in een D boring een tikkie strakker zal lopen dan D in D.</p><p>Is de G zuiger dezelfde hoogte als C en D zuiger (71 mm)?</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD