snelheid meter op en neer

Lees meer
13-08-2009 10:58 #49545 door Foppe Talman
snelheid meter op en neer is gemaakt door Foppe Talman
Hallo allemaal,de meter in mijn 1800 es gaat stevig op en neer bij lage snelheden, ik heb al wel een nieuwe kabel geplaatst.is hier iets zinnigs over te zeggen? of wordt het uitwisselen van onderdelen tot dat hij het niet meer doet.....hartelijk dankF.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-08-2009 13:15 #92856 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic snelheid meter op en neer
<p>Hallo Foppe,
hHt effect wat je schrijft wordt veroorzaakt doordat de kilometertellerkabel niet meer soepel draait. Dit kan een aantal oorzaken hebben.
1) Versleten kabel.
2) Scherpe bocht in de kabel.
3) Gebrek aan smering.</p><p>Omdat je al een nieuw kabel gemonteerd hebt vallen 1 & 3 als mogelijke oorzaak af. Kijk eens goed of er geen al te scherpe bochten in je kabel zitten. Vooral in de buurt van je versnellingsbak is wat dat betreft een probleemplek. </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-08-2009 22:48 #92855 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic snelheid meter op en neer
<p>Met een nieuwe kabel zal het daar wel niet aan liggen, wel even de lop controleren, De Smith klokken zijn berucht om hun kuren, ik zou hem laten controleren (vuil, smering) als je handig bent kan je dat zelf en met een beetje naaimachine olie weer in orde brengen.</p><p> </p>

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-08-2009 23:58 #92854 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic snelheid meter op en neer
Bij mijn ama combi heb ik dat fenomeen ook, ik hou het op de nostalgie van de auto, als ie maar vanaf 30 km/h wel goed aangeeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-08-2009 11:05 #92853 door Foppe Talman
Beantwoord door Foppe Talman in topic snelheid meter op en neer
bedankt voor de reactie's

Ed, ik begrijp niet helemaal wat ik controleren moet, de "lop" zou je dit wat toe kunnen lichten?

ik denk dat ik eerst maar even de kabel bekijk zonder meter aangesloten mischien dat dat iets duidelijk maakt.

nostalgie houd ik ook van maar de rdw wat minder die willen gewoon een goed functionerende meter zien nostalgie of niet.

we prutsen gewoon weer verder

F.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-08-2009 20:45 #92852 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic snelheid meter op en neer
<p>Ik bedoel de 'loop' van de kabel, deze moet geen scherpe bochten kennen, het mooiste is om de aansluiting bij de bak te voorzien van een haakse (90 graden) overbrenging. Dat is vaak standaard gemonteerd en geeft weer wat extra lengte.</p><p>De Smith klokken van de E en vroege ES heeft een ring/rand (waar het glas in zit) welke met een bajonet sluiting (aantal nokjes) gemakkelijk los te draaien is, het tellermechanisme kun je er dan (2x boutje losdraaien) zo uittillen en inspecteren. Vaak is het erg droog, door een klein beetje naaimachine olie op de bewegende delen en aan de achterzijde (Km aansluiten) te laten lopen heb je goede kans dat je problemen over zijn. Dit geldt in de meest gevallen ook voor het Smith klokje </p>

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-08-2009 10:13 #92851 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic snelheid meter op en neer
<p>Foppe,</p><p> </p><p>Denk je nou echt dat de RDW dit ziet als een probleem, bij mij iig niet als ie maar iets aangeeft is voor hun al voldoende. Een niet werkende meter is wel afkeur.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-08-2009 12:03 #92850 door Foppe Talman
Beantwoord door Foppe Talman in topic snelheid meter op en neer
hartelijk dank allen!

ik heb de meter er uit gehaald, en wat blijkt het te zijn..... de veerring va de dagteller was niet meer aanwezig zodat het mechaniek tegen delen aan zat waar het niet tegen aan mag zitten, ik heb voor nu maar even de onderdelen van de dagteller er uit gehaald en het geheel werkt weer naar behoren!

weet iemand een adres voor zo'n veerring uit de klok?

weer een apk puntje minder en rustig verder

F.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.