Mysterieus gebroken onderdeel Volvo 240
- Erik van Hilten
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
25-02-2025 16:53 #1048253
door Erik van Hilten
Mysterieus gebroken onderdeel Volvo 240 is gemaakt door Erik van Hilten
Vier jaar geleden heb ik mijn motor, versnellingsbak en aandrijfas van m'n Volvo 240 uit (laten) bouwen. Ik kon er toen zelf niet bij zijn, wel zijn alle onderdelen in verschillende zakjes gekomen. Inmiddels is de versnellingsbak weer teruggeplaatst en wil ik binnenkort de aandrijfas en versnellingspook terugzetten.
Bij het schoonmaken van de onderdelen zie ik echter dat een kunststof ring gebroken is, en ik weet nu niet waar die vandaan komt. Kan iemand mij helpen?
Volgens mij heb ik een M46 bak, de auto is van 1982 zelf. De ring is ongeveer 38 mm in diameter. Wie weet welk onderdeelnummer dit is?
Ik heb op de onderdelenboeken van volvoacademy gekeken: M46 pookmechanisme maar kan niet zien of dit onderdeel 23, 40 of 41 is.
Bestaan er ook setjes met een complete set onderdelen die je het beste meteen mee kunt vervangen?
Bij het schoonmaken van de onderdelen zie ik echter dat een kunststof ring gebroken is, en ik weet nu niet waar die vandaan komt. Kan iemand mij helpen?
Volgens mij heb ik een M46 bak, de auto is van 1982 zelf. De ring is ongeveer 38 mm in diameter. Wie weet welk onderdeelnummer dit is?
Ik heb op de onderdelenboeken van volvoacademy gekeken: M46 pookmechanisme maar kan niet zien of dit onderdeel 23, 40 of 41 is.
Bestaan er ook setjes met een complete set onderdelen die je het beste meteen mee kunt vervangen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-02-2025 19:14 #1048255
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic Mysterieus gebroken onderdeel Volvo 240
Hallo Erik,
ik zou een nieuwe koppelingskabel plaatsen, dan is het opgelost en kun je deze kunststof resten weggooien.
Het is namelijk een stukje van de rand van de kunststof huls aan het bakuiteinde van de koppelingskabel, waaromheen een rubber huls komt en dan in het grote gat in het koppelinghuis gestoken wordt.
groeten,
Rudi
ik zou een nieuwe koppelingskabel plaatsen, dan is het opgelost en kun je deze kunststof resten weggooien.
Het is namelijk een stukje van de rand van de kunststof huls aan het bakuiteinde van de koppelingskabel, waaromheen een rubber huls komt en dan in het grote gat in het koppelinghuis gestoken wordt.
groeten,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
25-02-2025 19:32 #1048257
door Erik van Hilten
Beantwoord door Erik van Hilten in topic Mysterieus gebroken onderdeel Volvo 240
Hallo Rudi,
Dankjewel voor je snelle reactie en parate kennis. Ik ga voor een nieuwe koppelingskabel zorgen.
Groeten,
Erik
Dankjewel voor je snelle reactie en parate kennis. Ik ga voor een nieuwe koppelingskabel zorgen.
Groeten,
Erik