achteras

Lees meer
09-04-2024 17:11 #1044857 door Peter Hulshof
achteras is gemaakt door Peter Hulshof
Ik heb de achteras verwisseld van mijn p1800 bj 1968. Degene bij wie ik hem heb gekocht kwam betrouwbaar over en zover je het zelf kunt beoordelen leek hij in orde.Hij komt van een late amazon en heeft een aantal jaren in een schuur gelegen . Ik heb mijn ankerplaten met remtrommels er op gezet omdat wat er opzat anders was. Er zit geen te grote axiale speling op de assen. Als ik er nu mee rij maakt hij bij het optrekken een normaal geluid maar zo vlug je het gas loslaat kom er een hoop herrie uit ook bij het intrappen van de koppeling. Het lijkt op een lager geluid. Zit zover te voelen geen speling op as pignon lager. Is het toch een miskoop of heeft iemand nog een idee.
Gr Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-04-2024 18:35 #1044858 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic achteras
Hoi Peter,
Waarschijnlijk een overbodige opmerking; zit(ten) de tussenas en de wielen goed vast? 
Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-04-2024 20:18 #1044863 door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic achteras
Ik volg dit draadje even, heb hetzelfde probleem bij de achteras van mijn PV.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-04-2024 21:29 #1044867 door M. te Dorsthorst
Beantwoord door M. te Dorsthorst in topic achteras
Heb je inderdaad de standaard dingen gecontroleerd? zit alles goed vast? is het tussenslager niet toevallig beschadigd of stuk gegaan? zit er olie in de as? 

Als je de ankerplaten hebt vervangen, heb je ook de Lagerspeling gecontroleerd? is de lagerspeling weer goed ingesteld met shims?

Krijg je dit geluid ook bij het intrappen van de koppeling als je stil staat? dan zou het evt ook het druklager van de koppeling kunnen zijn. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-04-2024 22:18 #1044870 door Peter Hulshof
Beantwoord door Peter Hulshof in topic achteras
Bedankt voor jullie reacties
De auto is body-off gerestaureerd. Alles zit goed vast. Op de cardan as zitten de goede schroeven en moeren en het het tussenlager is vervangen. Het druklager is ook nieuw.. Er zit nieuwe olie in. Ik heb er wel een shim  van de vier er tussen uitgehaald omdat er voelbaar iets te veel speling in zat. Daarna voelde het beter. Ik heb niet de apparatuur omdat precies op te meten Kan mij ook niet voorstellen dat dat er wat mee te maken heeft.
Gr Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-04-2024 15:01 - 11-04-2024 15:05 #1044874 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic achteras
Een achteras wordt naar links toe uitgeshimd, deze kun je er niet zo maar uit halen. Bovendien begrijp ik niet dat je vanwege 'speling' sims er uithaalt. Het geluid zou ook een wiellager kunnen zijn. Peter je heb een pb PS een 1800 kun je niet body off restaureren aangezien deze een zelfdragend chassis heeft. Engelse wagens zoals Triumph kan de carrosserie eraf

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.