claxon met kuren

• Gerard Goes (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-10-2009 19:34 #49428 door Gerard Goes (GAST)
claxon met kuren is gemaakt door Gerard Goes (GAST)
Hallo allen,
De claxon van mijn amazon uit 67 doet het niet, nu heb ik de chromen ring op mijn stuur los gehaald en als ik dan met een stuk metaal kontact maak met mijn stuur en dat messing kogeltje (zo noem ik het maar even) dan hoor ik een hele mooie claxon dus de kabel en de claxons zelf zijn niet stuk. Maak ik de chromen ring nu weer vast dan doet mijn claxon het niet meer. Wat moet ik nu doen om hem weer te laten werken?
Graag uw erg gewaardeerde mening hier over.
Groet Gerard

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 12021-dummy
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
22-10-2009 20:38 #93461 door 12021-dummy
Beantwoord door 12021-dummy in topic claxon met kuren
<span style="font-weight: bold;"><span style="font-weight: bold;">B</span></span>este Gerard, aan de binnenkant van die chromen ring zit een hol messing dopje. Dat moet tijdens het indrukken van de claxon dat messing kogeltje raken. Dat lijkt het niet te doen. Dus eerst kijken of dat messing dopje er nog zit. Dan kun je met de stelschroefjes aan de chromen ring wel wat verstellen<span style="font-weight: bold;"><span style="font-weight: bold;"></span>. </span>Je moet die schroefjes verder draaien, zodat de ring dieper ingedrukt kan worden. Dan zou het zomaar verholpen kunnen zijn.

PV444 - 1955

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-10-2009 00:16 #93460 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic claxon met kuren
Aangezien het hier om een amazon uit 67 gaat heeft deze geen vlinderstuur,maar het oude type stuur,dat genoemde stelschroefjes niet heeft.Ik denk dat de twee ringen aan de binnenkant van de toeterring geen contact met elkaar kunnen maken als je de claxon indrukt.Haal tussen beide ringen een stukje grof schuurpapier.Hierdoor worden de contactoppervlakken weer gereinigd.Lukt het met deze actie niet,,maak dan de drie kleine klemmetjes los en haal de ringetjes en de plastic isolatiebusjes eruit.Nu kun je beide ronde schijven scheiden en goed schoonmaken.Hiertussen hoort een verende ring van stevig schuimrubber te zitten.Deze is nog nieuw te koop op het VOD.Zo kun je de hele boel weer prima laten werken.Pas goed op dat je de busjes en veerringetjes niet kwijt raakt.SUCCES.

• Gerard Goes (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2009 01:30 #93459 door Gerard Goes (GAST)
Beantwoord door Gerard Goes (GAST) in topic claxon met kuren
Dank jullie wel voor de snelle reactie, ik ga morgen eerst naar de beurs (wordt mijn 1e keer) en zal me daarna helemaal toeleggen om hetgeen wat jullie me zojuist hebben geleerd in uitvoer te gaan brengen.
Groet Gerard

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD