achteruit pakt niet evenals de eerste versnelling

• Jörg Bauer (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2009 20:42 #49407 door Jörg Bauer (GAST)
achteruit pakt niet evenals de eerste versnelling is gemaakt door Jörg Bauer (GAST)
<p>Beste mensen,</p><p>ik heb recentelijk mijn droom verwezenlijkt door een p221 aan te schaffen uit 1967. Ik loop nu tegen het probleem aan dat de achteruitversnelling gepaard gaat met ernstige "tanden poetsen". De 1 wordt ook steeds lastige te vinden. De overige doen het nog prima.</p><p>Vermoeden bij mij bestaat dat het de hulpcilinder is. Iemand tips hoe ik dit het beste kan onderzoeken? Is mijn eerste project :-)</p><p>Groeten</p><p>Jorg</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-10-2009 21:26 #93554 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic achteruit pakt niet evenals de eerste versnelling
<p>jorg,</p><p> </p><p>Begin eerst met het controleren van de speling op je hulpkoppelingscilinder. Even onder de auto duiken dan zie aan de linkerkant van het bel-hous de hulpkoppelingscilinder zitten.</p><p>Als je de gaffel met de hand naar achteren duwt dan kun je zien hoeveel speling je hebt; de speling moet ca. 3mm bedragen. Kun je bijstellen met de twee moeren die op de drukstang zitten.</p><p> </p><p>PS. als je onder de auto kruipt; zorg dan wel dat die stevig staat. Een simpele krik is onvoldoende!!!!!</p>

• Jörg Bauer (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-11-2009 21:37 #93553 door Jörg Bauer (GAST)
Beantwoord door Jörg Bauer (GAST) in topic achteruit pakt niet evenals de eerste versnelling
dank je wel voor de tip Han. Ik kan woensdag op de brug met hem.... Gaan we het checken :-)

grt
Jorg

• Helmut Zinauer (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-11-2009 14:17 #93552 door Helmut Zinauer (GAST)
Beantwoord door Helmut Zinauer (GAST) in topic achteruit pakt niet evenals de eerste versnelling
<p>het zelfde euvel had ik ook bij mijn amazon, heb al twee keer de drukstang bij gesteld, hielp niets.</p><p>vandaag even de versnellingbak uitgebouwd en ja hoor de drukgroep was defekt, een kompleet set , drukgroep plus druklager erin, koppelingsplaat was nog goed. en het schakelt weer perfekt.</p><p>groet, </p><p>Helmut</p><p> </p><p> </p>

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-11-2009 17:51 #93551 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic achteruit pakt niet evenals de eerste versnelling
<p>Ik zou eerst eens even kijken of het niveau van de olie in je koppelingsreservoir goed is. Als &eacute;&eacute;n (of beide) cilinders lekken en er te weinig remolie in zit dan komt de koppeling ook niet goed meer los.</p><p>(Het "zilveren" deksel op het reservoirtje op het brandbord)</p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD