Ervaring met overdrives van dhr. Frankefort

Lees meer
29-10-2009 19:08 #49403 door Paul Franse
Ervaring met overdrives van dhr. Frankefort is gemaakt door Paul Franse
<p>Hallo, op de beurs stond dhr. Frankefort die standaard M40's ombouwd naar M41's met J type overdrive. Heeft iemand hier ervaringen mee? Hoe zit het met garantie e.d.?</p><p>Groet,</p><p>Paul Franse</p><p> </p>

Life is what you make it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • ad Kamp (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-10-2009 22:12 #93579 door ad Kamp (GAST)
Beantwoord door ad Kamp (GAST) in topic Ervaring met overdrives van dhr. Frankefort
<p>Ongeveer 1 jaar geleden heb ik een overdrive bij hem aangeschaft, tot nog toe uitstekend.</p><p>Garantie is mondelinge toezegging dat als hij niet goed was dan ruilen voor een ander, voor mij was dat voldoende.</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2009 22:47 #93578 door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic Ervaring met overdrives van dhr. Frankefort
Hallo Paul,bij mijn is ongeveer een maand geleden een overdrive gemonteerd, en wat wij mondeling hadden afgesproken is de heer Frankefort allemaal keurig nagekomen! De overdrive zelf fuctioneerd tot nu toe prima.Ik ben met zoals het gegaan is zeer tevreden.Gr Jan Oudijk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Vincent Kroese (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-10-2009 11:23 #93577 door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic Ervaring met overdrives van dhr. Frankefort
Zelf geen ervaring met deze overdrives. Wat denk ik het belangrijkste is bij zo'n aanschaf, waarbij je altijd een risico hebt dat het niet goed werkt, is denk ik dat je een aantal punten even &eacute;cht goed afspreekt &eacute;n op papier zet. Dat lijkt kinderachtig, maar voorkomt voor beide partijen achteraf een hoop twistpunten en mogelijke frustraties als er wel een keer iets mis gaat. De verhalen over ellende bij garages zijn eindeloos, maar zit hem denk ik net zo vaak in slechte of slecht gedocumenteerde afspraken als in de garage zelf.

Zo kan ik me bijvoorbeeld voorstellen dat je een overdrive besteld en ook daar laat monteren. Werkt die niet, dan krijg je kennelijk een nieuwe, maar wordt die dan ook kostenloos weer gemonteerd? D&aacute;t soort vragen zou ik zeker ook van te voren stellen en even netjes op papier laten zetten. Mondelinge afspraken zijn altijd rechtsgeldig maar mocht er ergens iets verkeerd lopen dan verschillen de meningen toch vaak over w&aacute;t er precies mondeling afgesproken is ;)

Dit overigens niets ten voordele of nadele van de dhr. Frankefort, nogmaals, daar heb ik geen ervaringen mee. Wellicht dat ik er in de toekomst nog een keer een overdrive bestel, maar die staat een beetje op een luxe-lijstje waar ik voorlopig niet aan toe kom, samen met brede velgen ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-10-2009 11:55 #93576 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic Ervaring met overdrives van dhr. Frankefort
<p>Bedankt voor de reacties tot zover. Ik heb op dit moment een perfecte M41 met D type overdrive achter een B20A. Ik schakel deze altijd alleen maar in of uit middels koppelen. Ik heb echter serieuse plannen om de B20 wat te kietelen (meer pk's) en heb begrepen dat een D-type dan wat kwetsbaar is. Vandaar dat ik op zoek ben naar een M41 met J type overdrive. De lengte van de totale bak van de heer Frankefort komt exact overeen met de lengte van mijn huidige bak, ik weet niet of dit altijd zo is (is inbouwlengte J-type gelijk aan inbouwlengte D-type?). Dit zou betekenen dat ik verder niets hoef te wijzigen.</p><p>Ik heb nu een aantal opties:</p><p>-De huidige bak laten zitten en hopen dat deze heel blijft (hoe groot is die kans?)</p><p>-De huidige bak in de markt zetten en een M41 met J-type zien te bemachtigen, het liefst met kilometertelleraansluiting</p><p>-Zaken doen met de heer Frankefort, maar dan moet ik ook inversteren in een M40 voor de inruil, en een elektronische aansturing van de kilometerteller</p><p>Wie kan mij adviseren in de opties en wie kan mij eventueel helpen met de tweede optie? </p><p>Met vriendelijke groet,</p><p>Paul Franse</p><p> </p>

Life is what you make it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-10-2009 15:43 #93575 door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic Ervaring met overdrives van dhr. Frankefort
<p>Hallo Paul, wat betreft de versnellingsbak, ik heb de mijne ingeruild en ik kreeg daarvoor een aangepaste (lees omgebouwde)en gereviceerde bak voor terug Als ik de oude bak wou houden was ik 50euro duurder uit.De Km teller is via een langere teller kabel aan de overdrive gekoppeld dus ik had niets geen elektronica nodig.Wat betrefd de D-overdrive ,die zijn ten opzichte van de J mechanisch wat minder sterk. Mijn mening is ,dat als je motor wat kietelt en verder normaal er mee omgaat ,dat de D drive (mits in goede staat)nog lang mee kan.Gaat er in de toekomst wat stuk ,dan kan als vervanger toch altijd nog die J drive eronder?Gr Jan.</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-10-2009 22:35 #93574 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic Ervaring met overdrives van dhr. Frankefort
<p>Hallo Jan, bedankt voor je reactie. Ik heb verschillende geluiden gehoord dat het grotere vermogen op den duur funest is voor de D overdrive. Het leek mij daarom wijs de (nu nog) goede D overdrive in de markt te zetten en op voorhand de J overdrive te plaatsen. Achteraf een kapotte (en dus vrijwel waardeloze) D overdrive vervangen lijkt me een duurdere optie.</p><p>Ik heb ondertussen bericht dat de J type overdrives van de heer Frankefort wel een kilometertelleraansluiting hebben (dit bleek niet heel duidelijk uit zijn informatie), en dat de M41 met J type altijd even lang is als de M41 met D type. Dit maakt de keuze tussen mijn opties wat makkelijker.</p><p>Bij deze dan ook te koop: M41 met D type overdrive. Ik zet hem ook nog even bij vraag en aanbod. Graag een goede M40 inruilen, of ruilen tegen een M41 met J type overdrive.</p><p>Met vriendelijke groet,</p><p>Paul Franse</p><p> </p>

Life is what you make it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.