monteren draagarm

• Evert Dagelet (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-11-2009 18:29 #49385 door Evert Dagelet (GAST)
monteren draagarm is gemaakt door Evert Dagelet (GAST)
<p>Hallo,</p><p>Mijn linker draagarm, rechtsachter, vertoond ernstige slijtage. Deze moet vervangen worden. Klopt het dat er op de achteras een ring ( of ringen ) zitt(en) waar deze draagarm op gemonteerd dient te worden? Het gaat om een volvo amazone uit 65. </p><p>Alvast bedankt en vriendelijke groet,</p><p>Evert </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-11-2009 18:54 #93655 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic monteren draagarm
Linker draagarm rechtsachter? Engelse auto ofzo? ;-)

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Evert Dagelet (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-11-2009 19:01 #93654 door Evert Dagelet (GAST)
Beantwoord door Evert Dagelet (GAST) in topic monteren draagarm
<p>oops, </p><p>Lange werkdag :P) Het gaat om <strong>links</strong>achter! </p>

• Bernard Piek
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-11-2009 19:14 #93653 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic monteren draagarm
Klinkt als het oude type achteras. Bij deze klemt de draagarm om de as. Tussen de as en de draagarm zit een ronde rubberen ring. Ik denk dat je die bedoeld. Die zul je ook moeten vervangen.

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-11-2009 19:31 #93652 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic monteren draagarm
<p>om het draadend komen 2 rubbers voor montage aan de carrosserie , om de achteras komt 1 rubber met een onderbreking voor snelle montage , dit rubber zit dan opgesloten door de draagarm.</p><p>het geheel wijst voor zich , n.b. kies voor polyurethaan voor een stijvere bevestiging en beter weggedrag.</p><p> </p><p> </p><p><a onclick="pageTracker._trackEvent('done-click', 'thumb');" href=" img690.imageshack.us/i/draagarmy.jpg/ "> img690.imageshack.us/img690/2816/draagarmy.th.jpg " alt="" />

• Evert Dagelet (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-11-2009 20:39 #93651 door Evert Dagelet (GAST)
<p>Dag,</p><p>Bedankt voor de tips. Ik heb van de garage gehoord, die de draagarm zou vervangen, dat ze de gehele as eronder vandaan moeten halen omdat de ijzeren ringen (die nu weg zijn...) op de achteras er opnieuw op moeten lassen. Dit om het heen en weer schuiven van de achteras te verkomen. </p><p>Maar als ik het goed begrijp kan de draagarm zonde deze ringen op de achteras </p>

• Evert Dagelet (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-11-2009 20:41 #93650 door Evert Dagelet (GAST)
<p>sorry drukte te snel op enter... </p><p>Vervolg: op de achteras gemonteerd worden!! </p><p>Komt iemand het verhaal wat de garage verteld bekend voor?!</p><p> </p><p>Alvast bedankt!</p><p>Evert </p>

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-11-2009 12:38 #93649 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic monteren draagarm
Op de achteras van een 65 amazon zittenaan beide kanten 2 randen die het rubber en dus ook de draagarm op hun plaats moeten houden.Als deze randen(ringen) helemaal weggeroest zijn zullen er andere randen opgelast moeten worden,om het goed te maken.Vaak is er nog wel voldoende materiaal over om niet te hoeven vervangen.Dit zou ik moeten beoordelen.Als er gerepareerd moet worden is het het beste de achteras er onderuit te halen om goed te kunnen werken..Meestal moet er dan ook wel meer vervangen worden.omdat deze draagarmen er vaak niet zonder ze los te slijpen afkomen.Het wordt dan zeker in een garage een dure ingreep.Ik wil de zaak wel voor je bekijken .Wellicht woon je in de buurt van Tilburg. Geef niet onnodig een hoop geld uit !!!Bel 06 24231515 of 013 5288749. voor nadere info.Ik zou voor een standaard rubber kiezen.Zeker als je maar 1 kant vervangt.Let op er zijn 2 types van dit rubber.Het hangt er van af of je een spicer (rubber 663972)of een env (rubber653460) achteras hebt..De spicer achteras is makkelijk te herkennen omdat je dan aan de achterkant van het differentieel een deksel ziet zitten.dat met een aantal bouten vastzit.Een env achteras heeft dat deksel en dus ook die bouten niet.Succes!!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD