Federal banden

Lees meer
12-11-2009 13:42 #49381 door Jos Ridderbeks
Federal banden is gemaakt door Jos Ridderbeks
<p>Heeft iemand ervaring met het bandenmerk Federal?</p><p>Ik kwam ze tegen op autobandenmarkt.nl en ze lijken mij wel gunstig geprijsd:</p><p>volledige gegevens</p><p>Federal SS-657 165/80 R15 87T CN het zouden all season banden moeten zijn volgens de beschrijving...</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2009 17:00 #93684 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Federal banden
<p>Ik heb er eentje op mijn kruiwagen en ik ben er best tevreden mee.!!!</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Tonny Slingerland (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-11-2009 17:47 #93683 door Tonny Slingerland (GAST)
Beantwoord door Tonny Slingerland (GAST) in topic Federal banden
<p>@niek, Ik moet toegeven, humor heb je wel. </p><p>Ik kan het zelf ook niet zo goed begrijpen dat mensen voor een paar tientjes voordeel dergelijke keuzes maken. </p><p>Kies een gerenomeerd bandenmerk. Het komt je wegligging ten goede, het stuurgedrag en vooral je veiligheid en dat van anderen.</p><p>Ik snap ook wel dat ik niet in de geldbuidel van een ander kan kijken maar voor die prijs koop ik nog niet eens een fietsband. </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2009 21:45 #93682 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Federal banden
Heeft er iemand daadwerkelijk ook ervaring met deze goedkope banden?? of moeten we het product maar direct afschieten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2009 23:43 #93681 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Federal banden
Ik heb dit bandenmerk ( behalve op bovengenoemde eenwieler ) ook wel eens op een amazon gezien.Over de kwaliteit kan ik niets zinnigs zeggen,maar de band ziet er wel een beetje vreemd en erg goedkoop uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2009 10:33 #93680 door Jos Ridderbeks
Beantwoord door Jos Ridderbeks in topic Federal banden
<p>Beste Andre, de reden dat ik deze vraag hier neerzet is dat ik informatie wil krijgen over ervaringen van anderen met deze banden, ik heb ze dus nog niet gekocht. Met mijn geldbuidel is niets mis maar ik geef niet graag geld uit aan "een merk" omdat dat dan wel goed zal zijn. Als ik daarmee op een auto 5x 65 euro (is meer dan een paar tientjes) kan besparen lijkt me dat niet verkeerd als tenminste de kwaliteit goed is. Bij autobandtesten van de consumentengids (uitgevoerd met gangbaardere maten) komen de duurste er ook niet altijd als beste uit en bij die testen kwamen ook goedkopere alternatieven goed uit de tests. Vandaar dus mijn vraag hier om vooraf goed geinformeerd een goede keus te kunnen maken. Aan niet gefundeerde opmerkingen heb ik niet zo veel.</p><p>toch bedankt voor reacties tot nu toe</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2009 16:55 #93679 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Federal banden
<p>Na heel even kijken op internet vind ik o.a. het volgende: </p><p> www.autobandentest.com/pkw_sommerreifen/...al/ss_657/index.html </p><p>Ik weet niet of het altijd over de 165 band gaat, mijn ervaring is dat er tussen de verschillende bandenmaten bij &eacute;&eacute;n band nog wel eens afwijkingen zijn. (ze lijken op nat niet zo erg goed, maar verder helemaal niet z&oacute; slecht)</p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-11-2009 03:25 #93678 door Jos Ridderbeks
Beantwoord door Jos Ridderbeks in topic Federal banden
Goede tip! bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marc van der Marek (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
14-11-2009 12:34 #93677 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Federal banden
<p>Maar liefst twee mensen op die site hebben de moeite genomen om een uitgebreide waarschuwing over die banden te schrijven, lijkt me serieus. Mijn ervaring met de allergoedkoopste banden in 165/80r15 (Roadstone, Kenda) is net zo, allemaal leuk zolang het droog is maar bij regen moet je kruipend door de bocht en remmen met kromme tenen.</p><p>Ik heb wel eens een Federal ss 531 in handen gehad, zwaar en hard. E&eacute;n en al hard rubber die dingen.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Niels Bijl (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-02-2010 15:28 #93676 door Niels Bijl (GAST)
Beantwoord door Niels Bijl (GAST) in topic Federal banden
<p>Beetje late reactie maar toch.........</p><p>Ik heb firestone banden in maat 165 gemonteerd (ook niet al te duur) en deze hebben een goede en lekkere wegligging, ook bij nat weer en besneeuwde wegen doen ze het goed. Het profiel oogt klassiek en misstaat dus niet onder een amazon, levensduur kan ik nog niet al te veel over zeggen ivm nog te weinig km s gemaakt.Wellicht een alternatief voor de "kruiwagen'' band? (naam begint ook nog met een F)</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.