km teller tandwiel
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-11-2009 14:25 #49368
door Johan Geers (GAST)
km teller tandwiel is gemaakt door Johan Geers (GAST)
<p>Ik heb een Amazone met een J overdrive, echter de snelheidsmeter geeft te weining aan. Wie kan mij vertellen wat voor een tandwiel ik moet hebben om de juiste snelheid weer te geven? Zover ik weet zit er nu een zwartkleurig tandwiel in.</p><p>Wat is het onderdeelnummer van dit tandwiel</p><p>alvast bedankt</p><p>Johan Geers</p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
18-11-2009 18:09 #93735
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic km teller tandwiel
<p>Er bestaan tandwielen met 16, 17, 18 en 19 tanden. Welke daarvan in aanmerking komt, is ook afhankelijk van de gemonteerde bandenmaat en eindoverbrenging. De verkrijgbaarheid zou echter wel eens een probleem kunnen zijn. In 2003 konden ze nog worden geleverd door Nordrive, zie
www.nordrive.com/index.asp
</p><p>Het is natuurlijk ook mogelijk om de snelheidsmeter te laten recalibreren voor een exacte uitlezing.</p>
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-11-2009 18:39 #93734
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic km teller tandwiel
<p>wijkt alleen je snelheidsmeter af dan zou die inderdaad opnieuw afgesteld kunnen worden; wijkt ook je afstandsmeter af dan moet je 't inderdaad in een ander tandwieltje zoeken. </p><p>indien beide afwijken dan eerst maar eens bepalen hoeveel e.e.a. werkelijk afwijkt, b.v. met tomtom of hectometerpaaltjes langs de snelweg, en dan wel over een wat langere afstand om een goed beeld te krijgen.</p><p>als je de procentuele afwijking weet, en je weet het aantal tandjes dat je nu hebt (op je tandwieltje), dan is eenvoudig uit te rekenen welk tandwieltje het best in de buurt komt. </p><p>de tandwieltjes hebben verschilende kleuren, afhankelijk van het aantal tandwieltjes. er is echter ook een type met een andere spoed (is geloof ik zwart) en deze kan je dus NIET vervangen door een andere.</p><p>is overigens al heel veel over geschreven op dit forum!</p><p>mocht het echt niet lukken dan is e.e.a. tegenwoordig ook nog electrisch op te lossen, zie ook laatste clubblad! </p>
Groet, Hans
- Eric Dezittere
- Elite lid
-
Minder
Meer
18-11-2009 20:15 #93733
door Eric Dezittere
Beantwoord door Eric Dezittere in topic km teller tandwiel
<p>Er zijn inderdaad verschillende tandwieljes, en die zijn hier en daar nog wel te vinden. Zwart is 20 tanden, donkerrood 21, rood 19, en blauw 18 tanden. Als je huidig zwart hebt, 20 tanden, en de teller tekent te weinig, dan moet je een tandwieltje hebben met 19 of 18 tanden. Bij 19 tanden zal deze bij 100 km per uur ongeveer 5 km meer tekenen, en met 18 tanden ongeveer 11 km meer. Dus op zoek naar rood of blauw. Creme bestaat ook nog, dit is 17 tanden, maar deze is enkel gebruikt bijde 240 met M47 versnellingsbak, en een achteras van 3.54:1.</p>
- Rob Funcke
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
20-11-2009 15:19 #93732
door Rob Funcke
Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.
Beantwoord door Rob Funcke in topic km teller tandwiel
<p>Je kan ook kiezen voor een elektrisch alternatief.
Het voordeel is dat je traploos kan instellen.
Klik hier voor meer informatie bij Huke Basart</p><p> </p>
Het voordeel is dat je traploos kan instellen.
Klik hier voor meer informatie bij Huke Basart</p><p> </p>
Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.