bonk geluid 544

• Piet Huijerjans (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-11-2009 00:25 #49360 door Piet Huijerjans (GAST)
bonk geluid 544 is gemaakt door Piet Huijerjans (GAST)
<p> mijn 544 maakt een bonk geluid ergens bij de achteras ,het gekke is dat hij dit doet wanneer ik ga achteruit rijden net na het los laten van het koppelingspedaal, ook laat deze bonk zich dan maar een keer horen zolang ik maar achteruitrij , ook als tussentijds het koppelingpedaal word in getrapt en weer oplaat komen doet het geluid zich niet meer voor. wel is het zo wanneer eerst weer een aantal meters fors vooruit word gereden en hierna in zn achteruit de bonk zich weer voordoet.alle ophangrubbers van de achteras zijn vernieuwd en alles is spelingvrij, ook het diferentieel is in goede staat . mijn vraag wie van jullie heeft ook ooit zoiets meegemaakt ,graag jullie reacties</p><p> </p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-11-2009 09:57 #93819 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic bonk geluid 544
Als ook de kruiskoppelingen ok zijn ,zal het toch wel in het differentieel zitten.Ik heb dit wel vaker gezien.

• Sven Hakbijl (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-11-2009 18:40 #93818 door Sven Hakbijl (GAST)
Beantwoord door Sven Hakbijl (GAST) in topic bonk geluid 544
Hoe is het met de ophangrubbers van het tussenlager, het lager tussen de twee tussenassen? Bij mij was het met het vervangen van deae twee rubbers helemaal weg!
Succes, Sven

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-11-2009 00:00 #93817 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic bonk geluid 544
Ja,sven dat is zeker een mogelijke oorzaak.,Al zul je er dan bij vooruit wegrijden ook wel last van hebben gehad.?

• D.D. Gillanders (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-11-2009 09:14 #93816 door D.D. Gillanders (GAST)
Beantwoord door D.D. Gillanders (GAST) in topic bonk geluid 544
<p>ik had een bonk ook- bleek dat bij remcontrole garage remtrommels niet goed vastgezet hadden. om te beginnen, krik achteras op. verwijder borgpen op uiteinde as. als je de grote moer nog verder aan kan draaien, is hij te los!</p><p>ik heb er veel zorgen gemaat over dit gebonk (een keer bij optrekken en achteruit). nu is het weg.</p>

• Sven Hakbijl (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-11-2009 18:45 #93815 door Sven Hakbijl (GAST)
Beantwoord door Sven Hakbijl (GAST) in topic bonk geluid 544
Het deed zich inderdaad ook bij vooruitrijden vanuit stilstand en achteruitrijden vanuit stilstand voor, en dan met name wanneer v&oacute;&oacute;r bijv. vooruit gereden te hebben eerst achteruit gereden was. Maar als ik het verhaal van Piet goed interpreteer, is dat bij hem ook zo?
groet, Sven

• Piet Huijerjans (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-11-2009 20:31 #93814 door Piet Huijerjans (GAST)
Beantwoord door Piet Huijerjans (GAST) in topic bonk geluid 544
Bedankt voor jullie reacties ,ik heb de moeren gecontroleerd aan beide zijde en kon deze inderdaad 1\4 slag verder aandraaien. vr gr Piet.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD