velgen 850 onder een amazon?

Lees meer
17-12-2009 22:56 #49320 door luke verburg (GAST)
velgen 850 onder een amazon? is gemaakt door luke verburg (GAST)
gezien de winter: kan ik ook velgen van een volvo 850 onder een amazon zetten? er zitten nl winterbanden op die 850 velgen. en ik ben toch wel erg aan het slippen met mijn amazon! vrgr Luke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-12-2009 23:49 #93975 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic velgen 850 onder een amazon?
Steek is verschillend. Anders hadden dit meer mensen wel gedaan en ook de ET waarde is belangrijk. Kijk ff op een bandensite daar staan al winterbanden voor een amazon (165 x 80 x 15) voor ongeveer 67 euro incl btw en brengen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Pieter Singelenberg (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-12-2009 12:43 #93974 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic velgen 850 onder een amazon?
<p>als je onder een Amazon winterbanden (eigenlijk kan je ze beter slechtweerbanden noemen) wilt monteren zijn er twee opties: in de oude maat 165-15 een winterband zoeken, maar dan kom je bij de winterbanden van het oude type met grove blokken zoals Vredestein en Gislaved, leuk in de rulle sneeuw, maar waardeloos op een natte weg en ijzel; de tweede optie is een moderne winterband met lamellenprofiel; die zijn er alleen in modernere maten zoals 195/65R15 en die passen niet op de smalle standaardvelg van de Amazon; dus zal je eerst bredere (bv. 5,5 inch) velgen moeten vinden; dat is niet makkelijk, maar er zijn mogelijkheden: een oude originele 5,5 inch set op de kop tikken, velgen laten verbreden of kant en klare vernieuwde/nieuwe velgen kopen met de juiste ET/bolling en steek; daar is al veel over geschreven, zoek maar eens in de archieven van dit forum</p><p>Zelf rij ik met originele 5,5 inch Kronprinz velgen met ET/bolling 5 mm en had daar eerst 185/70-15 Vredestein Classic gewone banden op zitten, maar dat is niets op een natte weg en echt rond zijn ze ook niet; nu 195/65R15 Michelin Alpins gemonteerd en dat rijdt perfect; vorig weekend een rally in het Sauerland gereden door de (natte) sneeuw en de Amazon lag als een blok op de weg; deze banden blijven er het hele jaar op want dan blijf je ook in de zomer tijdens een stortbui op de weg</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.