Mijlenteller omzetten naar kilometerteller

  • Mark Murre (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-01-2010 17:31 #49257 door Mark Murre (GAST)
Mijlenteller omzetten naar kilometerteller is gemaakt door Mark Murre (GAST)
<p>Ik heb een Amazon Combi uit Californie en zou graag mijn mijlenteller in een kilometerteller willen veranderen,ik heb het aanduidingsglaasje al van een oude km-teller afgehaald en wil dit dus terugplaatsen op mijn mijlenteller kan dit zomaar of kloppen de snelheden dan niet? Alvast bedankt !</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Piet Huijerjans (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-01-2010 20:35 #94415 door Piet Huijerjans (GAST)
Beantwoord door Piet Huijerjans (GAST) in topic Mijlenteller omzetten naar kilometerteller
<p>Ja dit kun je gewoon om zetten, heb het zelf bij mijn californische amazon bij de restauratie ook zo gedaan,als je de glaasjes op elkaar legd komen de snelheids aanduidingen omgerekend met elkaar overeen.</p><p>groeten Piet.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mark Murre (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-01-2010 21:14 #94414 door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic Mijlenteller omzetten naar kilometerteller
Ok helemaal super Piet bedankt !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-01-2010 23:24 #94413 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Mijlenteller omzetten naar kilometerteller
<p>Kan niet, de rood oranje kleur rol van een mijlenteller is anders dan die van de kilometer teller, zo ook de dagteller en de totale afstandteller. Dus glaasje overzetten kan maar de aanduiding klopt van geen kant meer.</p><p> </p><p>waarom niet de gehele unit in zijn geheel omruilen </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mark Murre (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-01-2010 02:31 #94412 door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic Mijlenteller omzetten naar kilometerteller
<p>Ja wat is het nou,kan wel of kan niet....?? waarom inderdaad niet de hele klok omwisselen,ik wil graag het front van de mijlenteller behouden omdat er nog de oude verf in een goede staat opzit maar waarschijnlijk kan ik het front wel omwisselen?</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-01-2010 09:43 #94411 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Mijlenteller omzetten naar kilometerteller
Volgens mij kun je wel gewoon de glasplaat omzetten zoals Piet schrijft, maar houd je een probleem met je km-teller en dagteller. Even hardop denken:
- stel je ze km-streepjes op je mijlenteller om te ijken
- dan gum je de mijlenstreepjes uit en je hebt een km-systeem
Met andere woorden volgens mij kun je de voorplaat er gewoon afhalen en wisselen indien de mijlen en omgerekend de km-streepjes hetzelfde zitten.

Hoeveel de auto gelopen heeft en hoeveel je op je dagteller hebt gereden staat echter in mijlen.
Dit zal dan uiteraard zo blijven als je alleen de plaat vervangt.

Volgens mij kan de voorplaat er vrij makkelijk af.
De beste optie is dan wellicht inderdaad om een complete km-unit te nemen en dan de voorplaat te wisselen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-01-2010 17:02 #94410 door Ruud Terwiel (GAST)
Beantwoord door Ruud Terwiel (GAST) in topic Mijlenteller omzetten naar kilometerteller
Als ik het me goed herinner zijn er 2 kleuren tandwieltjes aan het eind bij je km-teller. Groen bij de km-teller en blauw bij de mijlen teller. Deze moet je wisselen dan krijg je een andere overbrenging en de goede aanduiding. (de kleuren weet ik niet meer zeker)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mark Murre (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-02-2010 23:10 #94409 door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic Mijlenteller omzetten naar kilometerteller
Bedankt allen, ik heb de complete unit verwisseld met het voorplaatje van de mijlenteller ziet er weer goed uit en werkt ook nog eens!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.